تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۸
بازدید: ۳۴۸
کد خبر: ۲۱۱۱۹۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

ظرفیت تولید شمش و فولاد استان تا ۳۰۰ هزار تن افزایش یافته است

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اضافه کرد: در حال حاضر میزان تولید شمش فولادی در استان اردبیل ۳۰۰ هزار تن است که با در دست احداث بودن طرح‌های مهم توسعه‌ای، امیدواریم این ظرفیت تا پایان امسال به ۷۰۰ هزار تن افزایش یابد.

به گزارش می‌متالز، رامین صادقی رشد سه برابری را در این زمینه یک موفقیت نسبی برشمرد و بیان کرد: با توجه به اینکه میزان تولید این محصول در کشور ۱۴ میلیون تن است، استان اردبیل با تولید پنج درصد این محصول نقش قابل توجهی را در رفع نیاز کشور دارد.

وی میزان اشتغال فعلی این واحد‌ها را ۷۰۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: تا پایان امسال این ظرفیت اشتغال نیز به یک‌هزار و ۵۰۰ نفر افزایش می‌یابد.

صادقی به تولید انواع لاستیک خودرو نیز اشاره کرد و گفت: در زمینه تولید لاستیک مجتمع صنعتی آرتاویل تایر به عنوان بزرگترین کارخانه لاستیک‌سازی شمالغرب کشور فعالیت می‌کند تا با تولید انواع تایر‌ها وسائط نقلیه سبک و سنگین شامل تایر‌های سواری، باری، اتوبوسی و کشاورزی نیاز آن‌ها تأمین شود.

وی تولید سالانه ۵۶ هزار تن لاستیک را در استان یادآور شد و تصریح کرد: ۲۵ درصد نیاز کشور در لاستیک از طریق این مجموعه تولیدی تأمین می‌شود.

رییس سازمان صمت استان همچنین به ظرفیت استان اردبیل در تولید شیرآلات بهداشتی نیز اشاره کرد و افزود: این استان با تولید سه میلیون عدد شیرآلات بهداشتی، ۵۰ درصد نیاز داخلی را برطرف می‌کند.

صادقی ظرفیت تولید شیرآلات قهرمان را یک میلیون و ۶۰۰ هزار عدد در طول سال اعلام کرد و گفت: علاوه بر شیرآلات قهرمان، چندین کارخانه شیرآلات بهداشتی و ساختمانی نیز در استان اردبیل فعالیت می‌کنند و در مجموع بیش از سه میلیون عدد شیرآلات بهداشتی در استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده