تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۸
بازدید: ۴۶۳
کد خبر: ۲۱۱۲۱۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مجموعه تفریحی پارک‌سنگی در قروه احداث می‌شود

‌می‌متالز - سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قروه گفت: معدن متروکه واقع در کوه کولاوا به مساحت ۱۳ هکتار برای ایجاد پارک سنگی و مرکز تفریحی با استفاده از سنگ‌های معادن شهرستان، به شهرداری قروه واگذار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، محمد مرادی روز سه‌شنبه اظهار داشت: در صورت اجرایی شدن طرح مجموعه پارک سنگی زیرساخت‌ها و امکانات لازم از جمله آب، برق و گاز برای پارک توسط ادارات و شرکت‌های خدماتی تامین خواهد شد.

وی حفظ کاربری طبیعی زمین‌های مجاور پارک طبیعت و کوه کولاوا را مهم دانست و افزود: نخاله‌های ساختمانی موجود در حاشیه کوه منتهی به مرقد شهدای گمنام توسط اداره راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های مربوطه پاک‌سازی می‌شود.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قروه بر لزوم تسریع در توسعه و ساماندهی مناطق نمونه گردشگری شهرستان به ویژه باباگرگر و سراب تاکید کرد و گفت: کمیته فنی گردشگری شهرستان با در دستور کار قرار دادن ساماندهی این مناطق بصورت مستمر به کار خود ادامه خواهد داد و در جلسه بعدی اقدامات انجام شده توسط مجموعه‌های مرتبط در این مناطق بررسی و ارزیابی خواهد شد.

استان کردستان دارای یک هزار و ۵۲۰ اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غار‌های طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی بوده که ۸۷۸ اثر ثبت شده استان در فهرست آثار ملی شامل شامل ۷۷۳ اثر غیر منقول (شامل آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، ۲۰ مورد میراث طبیعی، ۶۲ مورد میراث معنوی و ۲۳ مورد میراث منقول است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کردستان

عناوین برگزیده