تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۵۹
بازدید: ۳۳۳
کد خبر: ۲۱۱۲۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صمت:

پارسال بیش از ۱۵۰۰ واحد صنعتی راکد در کشور احیا شد

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سال گذشته یک هزار و ۵۷۷ واحد صنعتی راکد احیا و به چرخه تولید بازگشت و در سال جاری نیز احیای ۱۷۰۰ واحد در دستور کار قرار دارد.

به گزارش می‌متالز، علیرضا رزم‌حسینی عصر شنبه در حاشیه سفر کوتاه خود به شهرستان دماوند که به منظور کلنگ زنی، بازدید از واحد‌های تولیدی و صنعتی و افتتاح یکی از پروژه‌های بخش تولید به دماوند سفر کرده بود، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به بازدید صورت گرفته از واحد تولیدی لوله‌های پلی اتیلن و پلی‌پروپیلن دولایه شرکت تکاپ اتصال دماوند، اکنون این واحد تولیدی به دلیل کمبود مواد اولیه با ۳۰درصد ظرفیت در حال فعالیت است.

وی با اشاره به مشکلات رادین صنعت تولید کننده واکسن ویروس دام، طیور و آبزیان و واکسن‌های ویروسی در شهرستان نیز گفت: مشکل این واحد تولیدی در خصوص اعطای تسهیلات بانکی بود، که مقرر شد با حضور مدیر عامل بانک صنعت و معدن و تصویب تسهیلات لازم، تولید این واحد آغاز شود.

رزم حسینی در ادامه با اشاره به برنامه‌های اداره صمت به منظور کمک به کشاورزان و تولیدکنندگان، گفت: در حوزه صنایع تبدیلی و کشاورزی از جمله سیب می‌توانیم هم از محل جهش تولید و هم تبصره ۱۸ تولید کنندگان را به منظور دریافت تسهیلات بانکی به بانک‌های عامل معرفی کنیم.

وی با اشاره به نظارت بر فروش سیب دماوند و سیب‌های باقی مانده در سردخانه ها، گفت: مسئولیت تنظیم بازار محصولات کشاورزی به صورت متمرکز بر اساس توافقات صورت گرفته بر عهده وزارت جهاد کشاورزی به عنوان سازمان متولی و متخصص خواهد بود و در حال انجام است.

آغاز عملیات احداث پست برق ۶۳ کیلو ولت در شهرک صنعتی دماوند۲

در حاشیه سفر وزیر صمت به شهرستان دماوند، عملیات احداث پست برق ۶۳ کیلو ولت در شهرک صنعتی دماوند۲ برای تامین برق به میزان ۳۲مگاوات و تخصیص اعتبار ۶۹میلیارد تومان آغاز شد.

این پروژه با پرداخت اعتبار ۱۳میلیارد تومان توسط شهرک‌های صنعتی استان تهران، تخصیص رایگان زمین به مساحت ۳هزار ۸۰۰ مترمربع به شرکت برق منطقه‌ای استان تهران جهت احداث پست برق اجرا می‌شود.

همچنین در ادامه این سفر خط تولید لوله‌های پلی اتیلن و پلی‌پروپیلن دولایه شرکت تکاپ اتصال دماوند با سرمایه‌گذاری ۲۵میلیارد تومان و اشتغال ۱۳۰نفر مورد بهره برداری قرار گرفت که البته با مشکلاتی همچون تاخیر در تامین مواد اولیه پتروشیمی روبرو است.

رزم حسینی همچنین از شرکت رادین صنعت تولید کننده واکسن ویروس دام، طیور و آبزیان و واکسن‌های ویروسی با سرمایه‌گذاری ۳۷۰ میلیون تومان و اشتغال ۱۰۰ نفر که در حال احداث است، بازدید کرد که آنان نیز با مشکلاتی همچون افزایش قیمت مصالح و کمبود سرمایه مواجه هستند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) تهران

عناوین برگزیده