تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۲۸
بازدید: ۳۳۵
کد خبر: ۲۱۱۴۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد:

میانگین P/E شرکت‌های بورسی و فرابورسی با سود بین بانکی ۲۱ درصدی

‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه، میانگین نسبت P/E شرکت‌های بورسی و فرابورسی با توجه به سود بانکی بین ۲۰ تا ۲۱ درصدی را ۵ مرتبه اعلام کرد.

به گزارش می‌متالز، هومن عمیدی در رابطه با اظهارات رئیس بانک مرکزی در خصوص اینکه نقشی در اتفاقات و اُفت اخیر بورس نداشته به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: میانگین نسبت P/E شرکت‌های بورسی و فرابورسی با توجه به سود بانکی بین ۲۰ تا ۲۱ درصدی، ۵ مرتبه بوده و با کاهش بیشتر سود بین بانکی، حد انتظار و متغیر P/E، کوچک‌تر و سرمایه گذاری در بازار سهام توجیه بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: بانک مرکزی سال ۹۵ با عدم تصویب صورت‌های مالی بانک‌ها و به بهانه ساماندهی این صنعت آن هم در زمانی کوتاه و نه تدریجی و به آرامی، مانع از برگزاری مجامع سالانه شد و تکلیف به ذخایر سنگین و ادغام موسسات مالی کرد تا زمینه زیان سهامداران فراهم شود و این مشکل همچنان پابرجا بماند.

عمیدی با اعلام اثر نرخ سود بین بانکی و سود سپرده در بازار سهام و کل اوراق بهادار، ادامه داد: بانک مرکزی با تنظیم قوانین و مقررات می‌تواند نظم و هماهنگی را به بازار سرمایه برگرداند. البته رئیس بانک مرکزی مشوق و خواهان برگشت اعتماد به بازار سرمایه بود و اقدامات مثبتی هم مانند کاهش نرخ سود بانکی را انجام داد.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده