تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۴۳
بازدید: ۲۷۵
کد خبر: ۲۱۱۵۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۳/۰۱

‌می‌متالز - قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۲۲ درصد رشد به ۱۸۸۱ دلار و ۲۵ سنت رسید.

به گزارش می‌متالز، به دنبال تضعیف دلار و افت سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا قیمت طلا روز جمعه شاهد افزایش بود و سومین رشد هفتگی متوالی را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۲۲ درصد رشد به ۱۸۸۱ دلار و ۲۵ سنت رسید. در مجموع معاملات هفتگی قیمت طلا شاهد حدود ۲ درصد افزایش بود. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز با ۰.۲۷ درصد کاهش به ۱۸۷۸ دلارو ۹۰ سنت رسید.

فواد رزاق زاده تحلیلگر موسسه تین مارکتس در این باره گفت: «به طور کلی سرمایه گذاران در حال حاضر خیلی نگران انقباضی شدن سیاست‌های پولی نیستند. ما شاهد کاهش نسبی سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا بوده ایم و این عامل سبب شده قیمت طلا در سطح بالاترین رقم‌های هفته‌های اخیر بایی بماند.»

در تحلیل فنی: «سطح مقاومت فنی بعدی برای افزایش قیمت طلا رقم ۱۹۰۰ دلار است.»

روز گذشته دلار در نزدیکی پایین‌ترین رقم‌های اخیر ثبت شده در نوسان بود و سوددهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا نیز کاهش داشت.

به گفته تحلیلگران گزارش‌های اخیر در مورد رشد قیمت کالا‌های خام در بازار‌های جهانی نگرانی‌ها از رشد تورم را تشدید کرده و سبب افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا شده است.

حجم دارایی‌های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز پنجشنبه با ۰.۶ درصد افزایش به ۱۰۳۷.۰۹ تن رسید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده