تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۰۹
بازدید: ۳۹۱
کد خبر: ۲۱۱۵۲۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

افتتاح ۵۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در قالب معدن و کارخانه تولید کنسانتره مس در رمشک جنوب کرمان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: معدن و فاز اول کارخانه تولید کنسانتره مس شرکت کانی فرآوان زمان، با حضور استاندار کرمان، نماینده مردم ۵ شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و دیگر مسوولان بهره‌برداری و فاز دوم آن نیز کلنگ زنی شد.

به گزارش می‌متالز، مسلم مروجی فرد در مراسم افتتاح این واحد صنایع معدنی بیان کرد: این کارخانه در منطقه دورافتاده و توسعه نیافته رمشک از توابع شهرستان قلعه گنج (شهر نمونه اقتصاد مقاومتی کشور) با ظرفیت تولید سالانه ۲۴۰۰ تن کنسانتره مس بهره‌برداری شد.

وی اضافه کرد: این کارخانه با سرمایه‌گذاری ۴۳۰ میلیارد ریال ایجاد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان ادامه داد: معدن مس مربوط به همین شرکت برای تامین خوراک مورد نیاز کارخانه با ذخیره ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تن و سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال نیز افتتاح شد.

مروجی فرد خاطر نشان کرد: این معدن و کارخانه، برای ۷۵ نفر به صورت مستقیم و برای ۲۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی کرده است.

وی افزود: فاز دوم این کارخانه نیز برای گسترش تولید و جلوگیری از خام فروشی، با افزایش ظرفیت به ۶۰۰۰ تن کنسانتره مس کلنگ زنی شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: سرمایه گذاری مورد نیاز این طرح بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم آن نیز ۱۴۰ نفر می‌باشد.

استاندار کرمان نیز در آیین افتتاح این کارخانه گفت: از بنیاد مستضعفان به عنوان معین اقتصادی شهرستان قلعه گنج، که کار‌ها و اقدامات خوبی در توسعه این سهرستان کرده، تشکر میکنم و تقاضا داریم این کمک‌ها بیشتر شود.

علی زینی وند افزود: مهمترین مساله برای پیشرفت جنوب کرمان، بحث معادن و توسعه صنعتی است که باید مسوولان و مردم همراهی کنند.

وی تصریح کرد: از این سرمایه گذار واقعا تشکر میکنیم و ممنونیم که با عشق به محرومیت زدایی و کمک به مردم در این منطقه دورافتاده و توسعه نیافته سرمایه گذاری کرده و کار انجام می‌دهند و با تمام وجود در خدمتشان هستیم.

استاندار کرمان تاکید کرد: مروجی فرد یکی از مدیران خیلی خوب و پیگیر است و تقریبا کار‌هایی که به وی سپردیم همه را انجام داده و از ایشان تشکر می‌کنم.

وی بیان کرد: از مدیرکل محیط زیست و مدیرکل آب منطقه‌ای که در زمینه پیشرفت صنعتی و راه اندازی طرح‌های مختلف صنعتی و معدنی کمک، همدلی و همراهی می‌کنند تشکر می‌کنیم، این همدلی‌ها دلیل پیشرفت است و باید ادامه داشته باشد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده