تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۱۸
بازدید: ۲۵۴
کد خبر: ۲۱۱۵۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جریان سفر وزیر صمت به استان اصفهان مطرح شد:

رشد ۸۰ درصدی صادرات در ۲ ماهه امسال/ ایمیدرو روند توسعه در منطقه را تسریع کند

‌می‌متالز - در جریان سفر وزیر صمت به استان اصفهان، نماینده مردم کاشان در مجلس یازدهم تنفیض اختیارات در بخش کشاورزی به سازمان جهادکشاورزی از اقدامات مهم وزیر صمت دانسته و در خواست کرد به دلیل کمبود اراضی در شهرستان کاشان، ایمیدرو روند توسعه صنعت در این منطقه تسریع بخشد.

به گزارش می‌متالز، ظهرشنبه، علیرضا رزم‌حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در دومین روز از سفر به استان اصفهان، در جمع صنعتگران، معدنکاران، تجار در اتاق بازرگانی شهرستان کاشان حضور بهم رسانید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع فعالان اقتصادی شهرستان کاشان اظهار کرد: دولت دوازدهم در شرایطی روز‌های پایانی خود را می‌گذراند و با تحریم و شیوع کرونا با مسائل عدیده اقتصادی مواجه شد.

علیرضا رزم حسینی به ارزیابی وزارت صمت از آبان ماه گذشته پرداخت و توضیح داد: با همکاری دستگاه قضا با وزارت صمت و در راستای تحقق شعار سال از سال ۹۷ تاکنون پرونده‌های فعالان اقتصادی که مشمول تعهد ارزی بود، برگشت داده شد.

وی اضافه کرد: صادرات در دوماه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۸۰درصد افزایش یافته و محدودیت‌های صادراتی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی توسط بانک مرکزی انجام گرفت.

وی به فرصت سرمایه گذاری با آزادسازی ۶ هزار محدوده معدن در کشور هم اشاره‌ای کرد و گفت: سهم استان اصفهان از این فرصت یک ششم است که با سرمایه گذاری می‌توان نرخ بیکاری را کاهش داد.

رزم حسینی با اشاره به جداسازی اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صمت گفت: از بیستم اسفندماه در قالب مدیریت یکپارچه، سازمان جهادکشاورزی متولی تامین نهاده‌های دامی تا امنیت غذایی خواهد بود و در این حوزه اختیارات تام خواهد داشت.

وی گفت: از دوماه گذشته تاکنون و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، توسعه و سرمایه گذاری بخش خصوصی و خصولتی احصا و موافقت نامه‌های آن به امضا وزارت صمت می‌رسد.

وی افزود: صدور مجوز توسعه صنایع فولاد را مشروط به تامین مواداولیه تسهیل کرده ایم و نسبت به احیا واحد‌های راکد صنعتی اقدام می‌کنیم.

وی افزود: بر ایفای مسئولیت اجتماعی در بخش صنعت تاکید ویژه‌ای داریم.

ساخت ۷۴ مدرسه توسط خیران مدرسه ساز

سید جواد ساداتی نژاد، نماینده مردم کاشان در مجلس یازدهم، در جمع فعالان اقتصادی با حضور وزیر صمت، اظهار کرد: شهرستان کاشان و آران بیدگل با بیش از دو هزار واحد صنعتی یکی از قطب‌های صنعتی کشور است و ۳۰۰ هزارنفر در این منطقه در بخش صنعت خدمت می‌کنند.

وی افزود: روحیه خیرگونه مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شهره است و ۷۴ مدرسه توسط خیران مدرسه ساز ساخته شده است.

ساداتی نژاد از روحیه پراگماتیست و عملگرای وزیر صمت تقدیر کرد و افزود: تنفیض اختیارات در بخش کشاورزی به سازمان جهادکشاورزی از اقدامات مهم وزیر صمت بوده است.

وی درخواست استقلال اداره صمت شهرستان کاشان و آران و بیدگل را از اصفهان مطرح کرد و گفت: به علت کمبود اراضی در شهرستان کاشان، ایمیدرو روند توسعه صنعت در این منطقه تسریع بخشد.

وی اضافه کرد: دریاچه نمک در شهرستان آران و بیدگل زیرنظر اداره صمت استان قم است و امیدوارم استان اصفهان هم بتواند از این دریاچه بهره برداری کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم گفت: با دستور وزیر صمت، توسعه شهرک صنعتی ۵هزار هکتار در شهرستان کاشان کلنگ زنی می‌شود.

وی تقاضای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را مطرح کرد و گفت: ۱۰درصد دانش آموختگان در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل نسبت به میانگین کشور بیشتر است، اما نرخ بیکاری بالاتر از این میزان بوده که بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در این منطقه دلالت دارد.

گفتنی است وزیر صمت صبح روز گذشته، به منظور بررسی فعالیت‌های چند واحد تولیدی و نیز افتتاح چند واحد صنعتی معدنی به همراه هیئتی از معاونان و مدیران وزارتخانه وارد استان اصفهان شد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده