تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۰۱
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۲۱۱۵۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تفاهم ۳۰۰هزار میلیارد تومانی برای تقویت سرمایه‌گذاری در بخش صنعت

‌می‌متالز - تامین مالی بخش صنعت و تقویت سرمایه‌گذاری در بخش تولید دو هدف عمده سیاستگذار صنعت است که در اقدامات تازه وزارت صمت منعکس شده است. در این راستا اخیرا وزارت صمت اقدام به عقد تفاهم با برخی شرکت‌های بزرگ داخلی در زمینه سرمایه‌گذاری کرده که نتیجه آن قراردادی به ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش می‌متالز، در این باره معاون طرح و برنامه وزارت صمت با اشاره به امضای تفاهم‌نامه توسعه سرمایه‌گذاری اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر اضافه کرد: در این راستا ۳۰۰ هزار میلیارد تومان موضوع سرمایه‌گذاری منعقد شد که نویدبخش فضای جدید سرمایه‌گذاری در کشور است. زرندی تاکید کرد: اگر بتوانیم شرکت‌ها را درست حمایت کنیم نه تنها گریز سرمایه نداریم، بلکه تمامی سرمایه را در داخل می‌توانیم به منصه ظهور برسانیم. تفاهم‌نامه وزارت صمت با صنایع داخلی در شرایطی منعقد شده است که وزیر صمت از نیاز یک میلیون میلیارد تومانی بخش صنعت به سرمایه جدید صحبت کرده است. برمبنای گزارش «ایسنا»، کل تفاهم‌نامه‌هایی که در حوزه تامین سرمایه طرح اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر منعقد شده حدود ۴۵۱ هزار میلیارد تومان معادل ۱۱ میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار بوده است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد