به گزارش میمتالز، حمیدرضا عظیمیان در این نشست صمیمی ضمن تبریک هفته روابط عمومی اظهار کرد: امروزه میزان تحولات در بخشهای مختلف به حدی سرعت گرفته است که اگر همگام با تغییرات حرکت نکنیم، از پیشرفت در بسیاری از بخشها عقب خواهیم ماند و نمیتوانیم خودمان را با تغییرات تطبیق دهیم.
وی با بیان این مطلب در ادامه افزود: کار رسانهای و روابط عمومی به دلیل روبرو بودن با نظرات، افکار و دیدگاههای مختلف از حساسیت و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است لذا فعالان در عرصه روابط عمومی لازم است تا دقت نظر کافی و تخصص بالا در این زمینه اقدام کنند.
عظیمیان در ادامه به اهمیت مخاطب در مباحث رسانهای اشاره کرد و افزود: نکته بعدی موضوع مخاطب شناسی و طبقه بندی مخاطبین است که در کار روابط عمومی بسیار بسیار با اهمیت است. به این شکل که باید در حیطه کار روابط عمومی، شناسایی صحیح مخاطبان و اطلاع رسانی دقیق و تخصصی ویژه هر مخاطب صورت بگیرد.
عظیمیان با بیان این مطالب افزود: از زمانی که کرونا در جهان شیوع پیدا کرد، شرایط برای نوع فعالیت در بخشهای مختلف تغییر یافت؛ در واقع میتوان گفت که در شرایط فعلی قوی ترین؛ سریعترین است! یعنی برنده اصلی کسی است که بتواند سرعت عمل بیشتری در کار خود داشته باشد و از تکنولوژیهای نوین برای انجام فعالیتهای خود استفاده کند.
وی افزود: برای مثال تا پیش از به وجود آمدن شرایط فعلی، تنها تعداد محدودی از افراد ثروتمند امکان حضور در دانشگاههای بزرگ دنیا را داشتند، اما با تغییر در روش تدریس در دانشگاهها و برگزاری کلاسهای درس به صورت آنلاین، شرایط به طور کلی تغییر پیدا کرده است.
عظیمیان معتقد است، عملکرد افراد فعال در حوزه روابط عمومی و نوع تبلیغاتی که برای مجموعه خود انجام میدهند، بسیار مهم و تاثیرگذار بوده و میتواند یک جامعه را نسبت به آن سازمان علاقهمند کند و یا آن را مورد انتقاد قرار دهد.
وی تصریح کرد: تنها زمانی میتوان گفت که مجموعه روابط عمومی کار خود را به درستی انجام داده است که مخاطبان خود در سازمان را به خوبی شناسایی کرده و برنامه ریزی لازم را جهت هم افزایی در میان اعضای سازمان انجام دهد. در اینجاست که میتوان از اهمیت مخاطب شناسی و طبقه بندی آن آگاه شد.
به گفته وی، اگر فعالیت بخش روابط عمومی را تنها در برگزاری جشن و اعیاد خلاصه کنیم، یک برداشت سطحی از وظایف روابط عمومی داشته ایم.
عظیمیان افزود: در شرایط فعلی که سرعت بالایی در تغییر پلتفرمهای تعریف شده برای بخشهای مختلف وجود دارد و هر روز تکنولوژی و برنامه جدیدی منتشر میشود، اگر قرار است در سطح جهانی حرکت کنیم باید برنامه ریزی به گونهای انجام شود که سلایق و نظرات همه مخاطبان را به خود جلب کند.
وی به نقش فولاد مبارکه در ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به جایگاه شرکت فولاد مبارکه و توانمندی که در این مجموعه وجود دارد، میتواند به عنوان لوکوموتیو صنعت و اقتصاد کشور باشد، زیرا وقتی فولاد مبارکه اقدامی میکند سایر صنایع دنباله رو آن هستند لذا فولاد مبارکه میتواند در جامعه جریان ساز باشد و صنعت را به حرکت دربیاورد.
عظیمیان افزود: بنده طی ۲ سال فعالیت خود در مجموعه فولادمبارکه، بارها اعلام کرده ام که باید امید را به جامعه پمپاژ کنیم، چراکه تهاجم فرهنگی داخلی و خارجی بر جوانان ما بسیار بالا بوده و میتواند عواقب بدی به همراه داشته باشد.
عظیمیان در ادامه با تاکید بر اینکه برای رونق و توسعه در اقتصاد کشور نیاز است تا نگاهی امیدوارانه داشته باشیم، اظهار کرد: من همیشه روی پمپاژ امید در حوزه اقتصاد هم تاکید ویژه داشته ام لذا یکی از درخواستهای ما این بوده است که ورزشگاه نقش جهان را به طور کامل به فولاد مبارکه واگذار کنند تا در حد استانداردهای بین المللی المپیک آن را ساخته و تجهیز کنیم. این اقدام را میتوان بدون منابع مالی شرکت فولاد مبارکه و تنها با اعتبار این شرکت انجام داد. زیرا وقتی همه سرمایه گذاران بدانند فولاد مبارکه سرمایه آنها را تضمین میکند یک مجموعه سودآور آنجا درست میشود بدون اینکه فولاد مبارکه لازم باشد هزینهای انجام دهد.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: اقتصادهای بزرگ دنیا توسط شرکتهای بزرگ آن کشور رشد میکنند؛ برای مثال در کشوری همچون آمریکا تنها ۸ شرکت بزرگ اقتصاد این کشور را به جریان میاندازند و ما در جایگاهی هستیم که میتوانیم اقتصاد ایران را سرعت بخشیم.
عظیمیان در ادامه افزود: لازم است تا مدیران در بخش روابط عمومی و نیروهای آنها به سمت ارتقای دانش برای انجام هرچه بهتر فعالیتهای مرتبط با روابط عمومی بپردازند. در این زمینه مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه از بهترین متخصصین علم ارتباطات و رسانه استفاده کنند تا فعالان در این حوزه با دانش روز، وسایل ارتباط جمعی جدید و تجهیزات روز آشنا و آموزشهای لازم را ببینند.
وی ادامه داد: همانگونه که شرکت فولاد مبارکه در دیگر فعالیتهای خود از جمله طرح تحول دیجیتال با قدرت تمام وارد عمل شد و از مشاوران برتر بین المللی استفاده کرد، انتظار دارم که در حوزه روابط عمومی نیز این اقدام صورت گیرد و از یک مشاور معتبر بین المللی در این رشته ارتباطات و روابط عمومی استفاده کنیم تا روند فعالیت در این بخش نیز سرعت بیشتری به خود گیرد.