تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۴۸
بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۲۱۱۸۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مجلس مانع ورود بی‌حساب و کتاب شرکت‌های خارجی به کشور می‌شود/ نمی‌گذاریم بیایند و بروند

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ورود شرکت‌های خارجی به کشور باید منجر به تقویت تولید ملی و تقویت صادرات شود؛ نه اینکه آقایان بیایند بازار ما را بگیرند، بر سر تولید داخلی بزنند و به این حوزه آسیب وارد کنند و در نهایت هم بروند.

به گزارش می‌متالز، عزت‌الله اکبری در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه بازدید از واحد‌های تولیدی سمنان در شهرک صنعتی این شهر اظهار کرد: بیشترین موانع احصاشده در حوزه تولید از ناحیه مقررات و بخش‌نامه‌هایی است که دولت صادر می‌کند و این امر منجر به ایجاد بی‌ثباتی شده است.

وی بی‌ثباتی قیمت ارز، پایین آمدن ارزش پول ملی و دخالت دادن ارز در تمامیت اقتصاد را از دیگر موانع حوزه تولید و اقتصاد عنوان کرد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به بازدید‌های میدانی که از واحد‌های مختلف تولیدی و صنعتی در استان‌ها و شهر‌های مختلف کشور انجام داده است، گفت: جهش تولید در بسیاری از واحد‌ها محقق شده؛ اما مشکل اصلی، توجه و تقویت صادرات است؛ چراکه بازار داخلی کشش این حجم از تولید را ندارد و دولت باید پیش‌قدم شود.

اکبری اظهار کرد: صاحبان واحد‌های تولیدی در اکثر استان‌ها و شهر‌های مختلف کشور نگران نتیجه مذاکرات هستند و می‌گویند اگر نتیجه این مذاکرات این باشد که دوباره واردات آزاد شود، این موضوع برای ما مشکلی جدی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: نتیجه این مذاکرات اگر ورود بی‌حساب و کتاب شرکت‌های خارجی به ممکلت باشد و اینکه هر وقت بخواهند بیایند و هر وقت بخواهند بروند و هر کاری که دلشان بخواهد انجام دهند، مجلس اجازه چنین رویه و رویکردی را نخواهد داد و ما در کمیسیون صنایع و معادن رصد می‌کنیم و به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهیم که چنین اتفاقی رخ دهد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ورود شرکت‌های خارجی به کشور باید منجر به تقویت تولید ملی و تقویت صادرات شود؛ نه اینکه آقایان بیایند بازار ما را بگیرند، بر سر تولید داخلی بزنند و به این حوزه آسیب وارد کنند.

اکبری اظهار کرد: در قانون برنامه ششم به بانک‌ها تکلیف شده است که تا ۴۰ درصد از تسهیلات را به بخش صنعت و تولید اختصاص دهند؛ اما به دلیل پشتیبانی نشدن بانک‌ها از سوی دولت این قانون اجرایی نشده است و بانک هم می‌گوید منابع ما مال مردم است و دولت هم که دستور می‌دهد باید هزینه‌اش را بپردازد، پای‌کار باشد، کمک کند و به هر نحو ممکن تا بتواند به تکلیف قانونی خودش عمل کند.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده