تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۰۲
بازدید: ۳۴۳
کد خبر: ۲۱۱۸۳۸

پاکستان با ساخت جاده ۱۰۳ کیلومتری دسترسی به ایران را بهبود می‌بخشد

‌می‌متالز - رئیس اداره کریدور اقتصادی چین و پاکستان (CPEC) اعلام کرد که کار جاده ۱۰۳ کیلومتری از نوکوندی به ماشکیل که دسترسی به ایران را بهبود می‌بخشد، آغاز شده است.

به گزارش می‌متالز، عاصم سلیم باجوا، رئیس اداره کریدور اقتصادی چین و پاکستان (CPEC) روز یکشنبه اعلام کرد که کار جاده ۱۰۳ کیلومتری از نوکوندی به ماشکیل که دسترسی به ایران را بهبود می‌بخشد، آغاز شده است.

وی در حساب توییتر خود گفت که طراحی دقیق جاده ۲۰۰ کیلومتری ماشکیل-پنجگور نیز در دست انجام است.

این مقام پاکستان گفت که کل منطقه دور افتاده بلوچستان با اتصال جاده N-۴۰ به N-۸۵ و M-۸ که مسیر غربی کریدور اقتصادی چین و پاکستان است و همچنین با اتصال بخش چاگانی-نوکوندی به گوادر در دسترس قرار خواهد گرفت.

وی گفت که بندر گوادر در حال تبدیل شدن به مرکز فعالیت‌های اقتصادی در مگا پروژه CPEC است. یک مقام اداره CPEC گفت که توسعه جاده‌ها در بلوچستان جنوبی اولویت اصلی دولت برای بهبود اتصال گوادر با شمال است.

باجوا گفت: در حالیکه عملیات احداث جاده هوشاب آوران نیز آغاز شده است، حدود ۶۰ درصد کار ساخت جاده باسیما-خوزدار به پایان رسیده است.

وی افزود: چشم انداز نخست وزیر در مورد اعتلای مناطق دور افتاده به ویژه بلوچستان جنوبی در حال تحقق است.

پروژه ۱۴۶ کیلومتری هوشاب-آوران بخشی جدایی ناپذیر از خط اصلی کریدور اقتصادی چین و پاکستان است که بندر گوادر را به ایالت سند متصل می‌کند. پیش بینی می‌شود این پروژه طی سه سال با هزینه تقریبی ۲۰ میلیارد روپیه به اتمام برسد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده