تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۳
بازدید: ۲۷۹
کد خبر: ۲۱۱۸۸۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

خام فروشی مواد معدنی همچنان ادامه دارد

‌می‌متالز - وزیر صمت با بیان اینکه خام فروشی مواد معدنی همچنان ادامه دارد، گفت: هر واحد معدنی که میزان مواد اولیه آن به اندازه کافی بود، ملزم به فرآوری است.

به گزارش می‌متالز، علیرضا رزم‌حسینی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وضعیت صنعت و تولید ما در سال گذشته بسیار خوب بوده است، اظهار داشت: در سال گذشته نزدیک به هشت درصد در حوزه صنعت رشد داشتیم و بالغ بر یک هزار و ۵۵۷ واحد غیرفعال به چرخه تولید بازگشتند.

وی با بیان اینکه در برنامه امسال نیز برنامه‌ریزی شده است نزدیک به دو هزار واحد راکد به عرصه تولید بازگردد، افزود: در بخش آزادسازی معادن حبس شده نیز نزدیک به شش هزار واحد معدنی اعلام شد و در استان اصفهان نیز تعداد قابل توجهی از این معادن وجود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هر واحد معدنی که میزان مواد اولیه آن به اندازه کافی بود، ملزم به فرآوری است، ابراز داشت: خام‌فروشی طی ماه‌های اخیر تاکنون ممنوع شده است و این ممنوعیت همچنان ادامه دارد و به سمت صنایع معدنی در حرکت خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در این زمینه سعی شده است از ظرفیت معادن در راستای ایجاد اشتغال استفاده شود، گفت: معادن کشور پتانسیل‌های بسیار زیادی دارند که امیدواریم با اقدامات صورت گرفته ظرفیت‌های بالقوه آنان آشکار و از آنان در راستای توسعه معدنی استفاده شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده