تاریخ: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۲۲
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۲۱۱۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد

جذب ۴۷۰ میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در چابهار/ ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر در راه است

می متالز - مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از ابتدای ۹۷ تاکنون ۴۷۰ میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در بندر چابهار جذب شد، گفت: تا پایان امسال ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر به این رقم افزوده می‌شود.
جذب ۴۷۰ میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در چابهار/ ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر در راه است

به گزارش می متالز، بهروز آقایی امروز در حاشیه اولین نشست هماهنگی کشور ایران، هند و افغانستان در موافقتنامه چابهار درباره فعالیت‌های اپراتور هندی در بندر چابهار اظهار داشت: در قراردادی که با شرکت IPGL هندوستان داریم، جلسات کارشناسی به اتمام رسید و در برخی ضمانت‌نامه‌ها هم تا دو هفته آینده مشکل رفع خواهد شد. 

وی ادامه داد: تبادل ضمانت‌نامه‌ها بین بانک عامل ایرانی (پاسارگاد) و بانک هندی در حال انجام است و تا هفته آینده به نتیجه خواهد رسید. 

وی ادامه داد: در بحث واردات تجهیزات بندر ۳۰ دستگاه تجهیزات استراتژیک بندری و ساحلی از سال گذشته تاکنون وارد بندر چابهار شد که همه این دستگاه‌ها قابلیت بهره‌برداری دارد و تا به امروز هم بیش از ۱۲ هزار TEU عملیات کانتینر در بندر چابهار با همین تجهیزات موجود جابجا شدد. 

آقایی ادامه داد: تاکنون از بابت تحریم‌ها مشکلی در بندر چابهار نداشته‌ایم و ورود تجهیزات و خدمات فنی به بندر انجام شد، همچنین در حوزه مونتاژ کردن و تحویل موقت هم کارمان در بندر چابهار به سرانجام رسید. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در فاز یک بندر چابهار ظرفیت بندر به ۸.۵ میلیون رسید، کل اسکله‌ها و تجهیزات که باید قابلیت بهره‌برداری داشته باشد وارد بندر شده است و از این بابت مشکلی نداریم. 

وی افزود: با تکمیل ظرفیت فاز یک، فاز دوم را هم در بندر چابهار عملیاتی می‌کنیم.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۴۷۰ میلیارد تومان جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر چابهار محقق شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر جذب سرمایه بخش خصوصی داشته باشیم.

عناوین برگزیده