تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۰
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۲۱۲۱۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی خبر داد:

تحقق ۴۲ درصد GDP استان آذربایجان شرقی از طریق مجموعه صمت

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی، با اشاره به خودکفا شدن استان در تولید بسیاری از محصولات و اقلام مورد نیاز در دوران شیوع کرونا، گفت: ۴۲ درصد GDP استان آذربایجان شرقی از طریق مجموعه صنعت، معدن و تجارت محقق شده است.

به گزارش می‌متالز، حبیب امین‌زاده با بیان اینکه ۴۲ درصد GDP استان آذربایجان شرقی از طریق مجموعه صنعت، معدن و تجارت محقق شده است، گفت: این امر نشان‎ دهنده نقش پررنگ مجموعه صمت در بخش اقتصادی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت افزود: در اوایل شیوع کرونا به طور ناگهانی با بازار وسیع تقاضای ماسک و مواد ضدعفونی مواجه شدیم؛ اما در زمانی اندک کارخانه‌های استان با تبدیل خطوط تولید خود به تولید ماسک توانستند نیاز‌های استان و کشور را در عرض ۴۵ روز پاسخگو باشند.

امین زاده تصریح کرد: در روز‌های آغازین سال گذشته موفق شدیم اولین دستگاه تولید ماسک را تولید و روانه بازار کنیم و به نوعی خودکفایی داخل استان و کشور را در این عرصه تحقق بخشیم و در آن مقطع حساس شاید ایران مدیون صنعت آذربایجان شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: در روز‌های آغاز شیوع بیماری کرونا، مواد ضدعفونی خارج از خطوط تولید استان بود، ولی توانستیم با تغییر خطوط و تامین مواد اولیه اقلام مورد نیاز، علاوه بر آذربایجان شرقی، سایر استان‌ها را نیز تامین کرده و با آرامش از این شرایط سخت سربلند بیرون آمدیم.

وی با اشاره به شدیدترین تحریم‌های بین المللی علیه ملت ایران، گفت: به همت مسئولین و با برنامه محوری و تلاش مثال زدنی فعالین اقتصادی اعم از تولیدکنندگان، صنعتگران، اصناف و بازاریان کشور توانستیم به بهترین نحو شرایط را مدیریت کنیم.

امین زاده در پایان افزود: با همه این اوصاف دشمن همواره در تلاش است تا فضای اقتصادی کشور را فضایی ناامن برای سرمایه گذاران نشان دهد، اما طی سال گذشته و در سال جهش تولید در زمینه‌های مختلف اعم از توسعه صادراتن غیرنفتی، بازگردانی واحد‌های راکد و تعطیل به چرخه تولید، توسعه معادن و صنایع معدنی، تسهیل گری در ایجاد و توسعه واحد‌های صنعتی و همچنین رشد چشمگیر سرمایه گذاری خارجی در استان موفق بوده ایم و این امر بزرگترین گواه وجود امنیت در سرزمین اسلامی ایران است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده