تاریخ: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۳
بازدید: ۵۰۶
کد خبر: ۲۱۲۱۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اعطای بیش از ۸۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه بانک تجارت

‌می‌متالز - بانک تجارت در سال ۹۹ بیش از ۸۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت کرده است.

به گزارش می‌متالز، در راستای عمل به مسوولیت اجتماعی، حمایت از اقشار آسیب پذیر و تسهیل شرایط ازدواج جوانان، این بانک اعطای تسهیلات قرض الحسنه را در اولویت‌های خود قرار داده و بر این اساس شعب بانک تجارت در سال ۹۹ به ۳۶ هزار و ۸۹۰زوج تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرده اند که مجموع تسهیلات اعطایی بانک در این بخش به۴۶ میلیارد و ۶۵۷ میلیون ریال بالغ می‌شود.

بانک تجارت همچنین در این مدت بیش از ۲۷ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به اقشار و اصناف آسیب دیده در اثر شیوع ویروس کرونا اعطا کرده است. این بانک همچنین در سال گذشته در تداوم اقدامات انجام شده در زمینه عمل به مسوولیت‌های اجتماعی با رویکرد حمایت از اقشار محروم و آسیب پذیر تعداد ۵۳۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه به معرفی شدگان و زندانیان نیازمند کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی و ستاد دیه پرداخت کرده است.

از دیگر اقدامات بانک تجارت در مدت زمان اشاره شده در بخش‌های مختلف می‌توان به پرداخت ۱۵ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی،۱۳هزار فقره تسهیلات به اقشار خاص بنیاد شهید، بیش از ۴هزار فقره تسهیلات ودیعه مسکن به مسکن سپاه و ناجا،۲هزارفقره تسهیلات قرض الحسنه به نیروگاه خورشیدی، هزار فقره تسهیلات به بیماران صعب العلاج سرطانی و زوج‌های نابارور و تسهیلات قرض الحسنه به ریاست جمهوری و حمام‌های روستایی اشاره کرد.

این بانک در اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به زوج‌های جوان درپایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰نیز عملکرد شاخصی داشته و دراین بازه زمانی به ۵۸۸۹نفر از زوج‌های جوان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرده و تعداد۱۸۸۴۸ نفر هم در نوبت دریافت این تسهیلات هستند.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده