تاریخ: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۱۶
بازدید: ۷۴۵
کد خبر: ۲۱۲۲۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
روحانی در هیات دولت؛

استخراج رمز ارز تا پایان تابستان ممنوع است

‌می‌متالز - رئیس جمهور، وزارت نیرو و وزارت ارتباطات و دیگر دستگاه‌های مرتبط را موظف کرد که از استخراج رمز ارز تا پایان تابستان جلوگیری کنند.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز در جلسه هیات دولت گفت: گاهی مشکلاتی پیش می‌آید و به عنوان مثال در این چند روز مشکلات قطع برق را داشتیم که مردم را دچار مشکل کرد. من از اینکه وزیر نیرو رسماً از مردم عذرخواهی کرد، خوشحال شدم.

روحانی خاطرنشان کرد: هر جا قصور داریم و احیاناً کم کاری صورت گرفته باید از مردم عذرخواهی کرد و باید به مردم بگوییم که مردم ما با این قطع برق‌ها دچار مشکل شدند. البته ریشه این مشکل را همه مردم می‌دانند. خشکسالی امسال یکی از ریشه‌های بزرگ مساله قطع برق است و از سوی دیگر معمولاً مصرف برق نسبت به سال گذشته یک یا دو درصد افزایش پیدامی کرد، اما یک باره این مقدار ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است که یک فشار فوق العاده‌ای به وزارت نیرو وارد کرده است.

رئیس جمهور اظهار داشت: درعین حال دولت تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند شرایط برق را حفظ کند و ثانیا اگر خدای نکرده کمبودی بود، وزارت نیرو از قبل با دقت به مردم اعلام کند و اگر ناچار شدیم خاموشی دهیم همه این موضوع را بدانند و دچار سرگردانی و حاشیه نشوند.

وی افزود: خوشبختانه نیروگاه اتمی ما به مدار آمده و در روز‌های آینده به حداکثر ظرفیت می‌رسد و برخی نیروگاه‌های دیگر که در حال تعمیر هستند نیز به مدار خواهند آمد و مردم بدانند ما می‌توانیم تولید برق آبی را افزایش دهیم، اما اثرش آن است که باید آب بیشتری رها کنیم و برای تابستان با مشکل روبرو می‌شویم. سد‌های ما شرایط گذشته را به دلیل خشکسالی امسال ندارند و از سوی دیگر مردم باید همکاری کاملی با دولت داشته باشند و همه در کنار هم باشیم.

روحانی گفت: البته مساله رمز ارز‌ها مساله‌ای است که باید به آن توجه کرد. مجاز این‌ها حدود ۳۰۰ مگاوات است، اما غیر مجاز آن حدود دو هزار مگاوات است که برق مصرف می‌کنند و هر کسی چند ماینر برداشته و تولید بیت کوین و رمز ارز می‌کند.

رئیس جمهور ادامه داد: وزارت نیرو و وزارت ارتباطات و تمام دستگاه‌های مرتبط موظفند که فعالیت‌های استخراج رمز ارز تا پایان شهریور تعطیل شود و از امروز هر کسی در این عرصه فعالیت می‌کند، غیر مجاز است. تا ما از این مرحله بگذریم.

روحانی همچنین با اشاره به گزارش وزیر اقتصاد در جلسه امروز هیات دولت گفت: بنا بر گزارش وزیر اقتصاد، صادرات غیر نفتی در دو ماهه امسال نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد بیشتر شده است. البته من گفتم سال گذشته مساله کرونا را داشتیم قیاس درستی نیست و با سال ۹۸ مقایسه کنیم که در قیاس با سال ۹۸ نیز ۲۵ درصد رشد داریم. این به معنای آن است که دولت، بخش خصوصی و اقتصاد ما فعال است که باید از تمام بخش‌های خصوصی، عمومی و دولتی که در حال فعالیت هستند، تشکر کنیم و ان شاءالله بتوانیم فرمایش مقام معظم رهبری در مانع زدایی و پشتیبانی از تولید را اجرایی کنیم.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) 

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده