تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۰۷
بازدید: ۳۵۱
کد خبر: ۲۱۱۴۶۹
سرویس خبر : انرژی
سخنگوی صنعت برق:

برق بانک بورسی و ۳ سازمان قطع شد/ نحوه اطلاع رسانی و دو استان با برنامه

‌می‌متالز - سخنگوی صنعت برق از قطع برق ۴ سازمان دولتی به دلیل عدم رعایت الگوی مصرف با اعلام قبلی خبر داد وگفت: برق مراکز مجاز استخراج رمز ارز در ساعات اوج مصرف هم از امروز قطع می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به هشدار‌های قبلی شرکت توانیر به سازمان‌های دولتی مبنی بر ضرورت مدیریت مصرف برق در روز‌های گرم سال، گفت: برق ۴ سازمان دولتی شامل وزارت صنعت، بانک ملت، بنیاد تعاون و سازمان ثبت و اسناد به دلیل عدم رعایت الگوی مصرف با اعلام قبلی، قطع شده است.

وی افزود: طبق ابلاغ وزارت نیرو، سازمان‌های دولتی باید مصرف برق را ۵۰ درصد کاهش دهند؛ لذا بازرسی‌های روزانه توسط شرکت‌های توزیع به منظور اطمینان از صحت عملکرد در موضوع مدیریت مصرف برق، انجام خواهد شد. همچنین به منظور تامین برق مشترکان و جلوگیری از بروز خاموشی، مراکز مجاز استخراج رمز ارز در ساعات اوج مصرف برق از امروز خاموش می‌شوند. در صورت شناسایی، علاوه بر ضبط تجهیزات تا تعیین تکلیف نهایی، برق منزل این دسته از مشترکان متخلف نیز قطع می‌شود.

رجبی مشهدی ادامه داد: خاموشی از طریق قسمت حوادث سامانه "برق من" اطلاع‌رسانی می‌شود، مشکل تامین برق و همچنین زمان تداوم وضعیت خاموشی اعلام خواهد شد. مردم می‌توانند فعالیت غیرقانونی و استفاده غیرمجاز از شبکه برق را از طریق مراجعه به سامانه سمات به آدرس www.tavanir.org.ir/samaat به اطلاع برسانند

براساس این گزارش، دو استان خراسان رضوی و البرز نخستین جداول خاموشی‌های برنامه ریزی شده را اطلاع رسانی کرده و دیگر جداول خاموشی در بقیه استان‌ها به ویژه تهران منتظر تصمیم گیری است.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده