تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۴۶
بازدید: ۳۹۰
کد خبر: ۲۱۱۴۱۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل شرکت فولادسنگ:

اولین آزمون استخدامی شرکت فولادسنگ مبارکه برگزار شد

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت فولادسنگ درباره اولین آزمون استخدامی این شرکت گفت: این آزمون با در اختیار قراردادن فرصت برابر برای شرکت کنندگان، به منظور تامین منابع مورد نیاز جهت تقویت سرمایه‌های انسانی و آماده‌سازی برای افزایش ظرفیت تولید برگزار شده است.

به گزارش می‌متالز، مهرداد فقیهیان درباره نخستین آزمون استخدامی این شرکت اظهار کرد: برای فولادسنگ و گروه فولاد مبارکه یکی از بزرگترین سرمایه‌ها، نیروی انسانی است. با توجه به ماموریت‌های جدید و رشد سریعی که فولادسنگ در دو سال آینده در پیش دارد، این شرکت ضمن اخذ مجوز‌های لازم در تلاش است ضمن تقویت منابع انسانی خود، نیروی کیفی مورد نیاز خود را در بخش‌های مختلف فراهم کند. در راستای تکالیفی که به عهده این شرکت درخصوص اکتشاف و تملک معادن سنگ آهن، آهک، دولومیت، سیلیس و کلیه مواد معدنی مورد نیاز صنعت فولاد و متعاقبا فرآوری آن‌ها واحد تازه تاسیس امور معادن گذاشته شده، این شرکت نیاز دارد که نیروی جدید جذب کند. این آزمون‌ها در سال‌های آینده با توجه به اینکه شرکت فولاد سنگ در ریل توسعه شتابان قرار گرفته، ادامه خواهد داشت.

وی افزود: به لطف الهی و با مساحت هیات مدیره محترم و تلاش همکارانم، با پروژه‌های تعریف شده، این شرکت در افق نزدیک به یکی از بزرگترین هلدینگ‌های صنعتی و معدنی حداقل در کشور تبدیل خواهد شد. ما معدن‌های بسیاری را در اقصی نقاط کشور در حوزه‌های مختلفی مانند آهک، فروسیلیس، دولومیت در حال اکتشاف و تملک و متعاقبا بهره‌برداری هستیم. باتوجه به مسوولیت‌های اجتماعی که فولادسنگ نسبت به محیط اجتماعی و منطقه دارد، حتی‌الامکان نیرو‌های مورد نیاز خود را از منطقه مبارکه تامین می‌کند. امیدوارم پیرو زحمات دست اندرکاران این آزمون نتایج خوب و نوید بخشی به ارمغان آید.


مدیرعامل شرکت فولادسنگ تصریح کرد: تاکنون تعداد کل ثبت نام کنندگان ۲۴۵ نفر بوده که ۵۸ نفر در رده کارشناسی، ۳۳ نفر در رده رانندگان خودرو سنگین، ۱۳۶ نفر اپراتور تولید و ۱۸ نفر اپراتور بارگیرخانه است، اما ما در مرحله اول یک نفر کارشناس سیستم‌های تعالی سازمانی، دو نفر به عنوان کارشناس زمین شناسی در امور معادن، پنج نفر اپراتور تولید و دو نفر به عنوان اپراتور بارگیر خانه، پنج نفر راننده خودرو‌های سنگین و یک نفر لیسانس برق به عنوان کارشناس توان تولید در مرحله اول استخدام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: فولادسنگ اکنون بر ریل توسعه خود قرار گرفته و بی تردید با این حرکت شتابان رشد بی نظیری را خواهد داشت. ما در پروژه‌های داخل فنس، با اجرای دو کوره ۶۰۰ تنی در روز پخت آهک و دولومیت کلسینه نه تنها جایگاه خود به عنوان بزرگترین آهک ساز خاورمیانه را حفظ می‌کنیم بلکه برای اولین بار در کشور دانش کوره‌های PFR با این ظرفیت را در اختیار خواهیم گرفت و متعاقبا ظرفیت تولید را در این بخش ۳ برابر خواهیم کرد. همچنین در واحد خردایش با راه اندازی خط ۲، ظرف دو ماه آینده ظرفیت تولید را به دو برابر افزایش خواهیم داد. به علاوه پروژه سنگ شکن اولیه که یکی از بزرگترین سنگ شکن‌های موجود در ایران خواهد بود در حال اجرا است و امیدواریم تا اواخر امسال یا اوایل سال آینده راه اندازی شود.

بهره‌برداری از دومین کوره منحصر به فرد دنیا

مدیرعامل شرکت فولادسنگ گفت: در حال حاضر ما درحال بهره‌برداری از کوره‌های منحصر بفرد «چیزاکی» هستیم که نمونه دوم آن‌ها در دنیا محسوب می‌شود و متخصصین برجسته شرکت به لطف الهی موفق شدند این کوره‌ها را تکمیل ساخت، راه اندازی سرد و گرم کنند و با بومی سازی و ایجاد اصلاحاتی عملکرد کامل و تولید با کیفیت توسط این کوره‌ها دریافت کنند لذا باید به این نکته اشاره کنم که این دانش بومی شده به طور کامل در فولاد سنگ وجود دارد.

فقیهیان درباره تاثیرات زیست محیطی نیز گفت: ما نسبت به محیط زیست و تعهدات خود به منابع طبیعی پایبندیم. گروه فولاد مبارکه از نظر زیست محیطی بهترین استاندارد‌ها را در یک رده و کلاس بین المللی داشته و از این نظر بسیار خوش نام است. شرکت فولاد سنگ نیز به تبع سیاست‌های شرکت فولاد مبارکه رعایت کامل و بدون چشم داشتی نسبت به مسائل محیط زیست دارد. گسترش فضای سبز بر اساس استاندارد‌های منابع طبیعی یکی از اقدامات این شرکت به شمار می‌رود. به علاوه در کلیه خطوط واحد مستقلی برای پایش آلودگی‌های احتمالی داریم. سرمایه‌گذاری نسبتا زیادی نیز انجام شده تا بتوانیم خروجی خطوط را با بگ فیلتر‌ها در رنج استاندارد محیط زیست قرار دهیم.


وی در پاسخ به این سوال که افتخار شما از فعالیت در این شرکت چیست، گفت: صرف کار کردن در گروه فولاد مبارکه برای ما افتخارآمیز است. فولاد مبارکه یکی از بزرگترین فولادسازان منطقه بوده و یک درصد تولید ناخالص ملی ایران را نیز به خود اختصاص داده است. به علاوه یکی از کیفی‌ترین محصولات ورق را در منطقه منا تولید می‌کند و استاندارد‌های دانشی و عملیاتی قابل قبولی دارد. افتخار من در مدتی که در فولاد سنگ هستم، وجود همکارانی است که توانسته اند با مجاهدت خالصانه یک تکنولوژی خوب را بومی سازی کرده و با رفع مشکلاتش سامانه را تکمیل کنند تا در نهایت بتوانیم از آن در فرآیند تولید استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت فولادسنگ درنهایت از همه دست اندرکاران برگزاری این آزمون استخدامی قدردانی کرد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده