تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۳۸
بازدید: ۲۵۰
کد خبر: ۲۱۲۴۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فعالیت شستا شفاف است/ آمار‌های هشدار دهنده الزام افزایش بهره‌وری در کشور را یادآور می‌شود

‌می‌متالز - مشاور وزیر کار و رفاه اجتماعی درباره مجموعه شستا گفت: این مجموعه بورسی و شفافیت به شکل مناسب انجام شده است.

به گزارش می‌متالز، مراسم " تجلیل از عملکرد بنگاه‌های اقتصادی برتر (جهش تولید، رشد بهره‌وری) با حضور محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی" امروز ۳ خرداد بعد از ظهر برگزار شد.
عرفان مردانی، مشاور وزیر و مدیر کل دفتر ارزیابی عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ابتدای این نشست گفت: در تعرفه بهره وری استفاده بهینه از منابع مطرح می‌شود. هر یک از موارد باعث سامان دهی و استقرار شاخص‌های بهره برداری است.

او تصریح کرد: میانگین رشد اقتصادی در کشور ۳/۷ است و این آمار هشدار دهنده و نشان دهنده الزام افزایش بهره وری است.

مردانی افزود: مجموعه بنگاه‌های متوسط اقدامات را به شکل مناسب در دستور کار قرار داده اند. رشد بهره وری در بخش معدن کمتر از کل کشور است. سهم اندک بهره وری در کشور شاهد هستیم.

مشاور وزیر و مدیر کل دفتر ارزیابی عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: صندوق بازنشستگی کشوری درگیر بنگاه داری است. بیمه روستایی و عشایری در کشور مطابق استاندار‌های جهانی در حال فعالیت است.

مردانی افزود: اعمال انضباط در صندوق بازنشستگی کشوری یکی از اقدامات مناسب محسوب می‌شود.

مدیر کل دفتر ارزیابی عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره مجموعه شستا ادامه داد: این مجموعه بورسی و شفافیت به شکل مناسب انجام شده است.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره صندوق روستایی و عشایر بیان کرد: چابکی این مجموعه را شاهد هستیم. سبد دارایی مشخص و جمعیت تحت پوشش فراوان و رشد ۸۰ درصدی سرمایه گذاری را شاهد هستیم.

مردانی در ادامه گفت: در صندوق بازنشستگی فولاد نیز شاهد طرح‌های توسعه و بنگاه داری هستیم.

او درباره بانک رفاه گفت: این بانک دومین رتبه توسعه مالی در بانک‌ها را دارد.

به گفته مشاور وزیر و مدیر کل دفتر ارزیابی عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این بانک در راستای ایجاد اشتغال از طریق تسهیلات فعالیت کرده است.

منبع: خبرگزاری برنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده