تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۰۶
بازدید: ۲۵۰
کد خبر: ۲۱۲۴۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در سال ۹۹ صورت گرفت؛

صادرات بیش از ۴۰ هزار تن کالا از گمرک منطقه آزاد قشم

‌می‌متالز - مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم از صادرات بیش از ۴۰ هزار تن کالای تولیدی از منطقه آزاد قشم به داخل و خارج از کشور در سال ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش می‌متالز، علی همایونی با بیان این مطلب اظهار کرد: ارزش این کالا‌های صادر شده در سال گذشته بیش از ۱۰۱ میلیون دلار بوده است.

وی ادامه داد: از این میزان، ۲۰ هزار و ۴۴۶ تن کالا به ارزش ۳۱ میلیون دلار از منطقه آزاد قشم به داخل کشور و سرزمین اصلی صادر گردیده است.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم افزود: همچنین ۲۰ هزار و ۴۲۳ تن کالا به ارزش بیش از ۷۰ میلیون و ۴۷۰ هزار دلار از این منطقه به سایر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و سایر کشور‌ها از جمله عراق، هند، پاکستان، چین، امارات و سایر کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر شده است.

به گفته همایونی؛ در سال گذشته بیش از ۵ هزار ۸۹۰ تن کالا به ارزش ۴۶ میلیون دلار مواد اولیه مصرفی مورد نیاز کارخانجات و واحد‌های تولیدی و ماشین آلات مربوط به خطوط تولید به منطقه آزاد قشم وارد شده است.

۶۱.۹ هزار مترمربع اراضی خالصه دولتی به ارزش ۳۰.۹ میلیارد ریال در شهر سوزا قشم رفع تصرف شد
وی خاطرنشان کرد: کشور‌های فرانسه، سوئیس، بلژیک، ایتالیا، هلند، چین، ترکیه، امارات و آلمان مهمترین مبدا محصولات وارداتی جزیره را تشکیل می‌دهند.

همایونی در پایان گفت: رونق بخشیدن به صادرات غیرنفتی و واردات هدفمند جهت تامین مواد اولیه و ماشین آلات مورد نیاز واحد‌های تولیدی در راستای عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مهمترین ماموریت‌های گمرک سازمان منطقه آزاد قشم است.

منبع: خبرگزارش برنا

عناوین برگزیده