تاریخ: ۱۷ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۱۵
بازدید: ۵۵
کد خبر: ۳۱۰۴۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۶۳درصدی صادرات کالا از گمرک قشم

‌می‌متالز - مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم از رشد ۶۳درصدی صادرات کالا‌های تولیدی از این منطقه در بهار امسال در هم‌سنجی با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش می‌متالز، مختار گرشاسبی اظهار داشت: طی سه‌ماهه اول امسال ۷۶ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار انواع کالای تولیدشده توسط شرکت‌های فعال در این منطقه به خارج از کشور صادر شد.

وی افزود: این حجم از کالا‌های صادرشده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۶۳ درصد افزایش داشته است.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: برای توسعه صادرات به بازار‌های هدف به‌ویژه کشور‌های حوزه خلیج فارس برنامه‌ریزی‌های خوبی جهت برقراری خطوط کشتیرانی مستقیم از بنادر قشم به خارج از کشور صورت گرفته است.

گرشاسبی اضافه کرد: کشور‌های امارات متحده عربی، سومالی، قطر و کویت مهمترین مقاصد صادراتی محصولات تولیدشده در منطقه آزاد قشم را تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های خوب صورت‌گرفته جهت تسهیل و توسعه صادرات، پیش‌بینی می‌شود که میزان صادرات منطقه آزاد قشم تا پایان سال به ۵۰۰ میلیون دلار برسد.

این مقام مسوول با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی واردات از ابتدای سال جاری نسبت به سال گذشته در این منطقه، گفت: در سه‌ماهه نخست امسال ۳۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار واردات قطعی به منطقه آزاد قشم صورت گرفته است.

به‌گفته گرشاسبی صادرات مجدد از منطقه آزاد قشم در بهار امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵۹ درصد رشد داشته و به عدد بیش از ۲۵ میلیون دلار رسیده است.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اقدامات در دست انجام جهت رشد و پویایی هرچه بیشتر اقتصاد در این منطقه گفت: تراز تجاری این منطقه از ابتدای سال جاری معادل ۴۵ میلیون دلار مثبت است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده