تاریخ: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۲۰
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۲۸۹۷۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون اقتصادی و مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد؛

احداث اولین پارک پتروشیمی مناطق آزاد در جزیره قشم+ (فیلم)

‌می‌متالز - معاون اقتصادی و مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم از احداث اولین پارک پتروشیمی مناطق آزاد کشور در قشم خبر داد و گفت: با تسهیل فرآیند سرمایه گذاری و ایجاد تنوع در شیوه‌های تامین مالی، در حال برنامه ریزی برای افزایش سرمایه گذاری در پروژه‌های حوزه نفت و انرژی جزیره قشم هستیم.

به گزارش می‌متالز، مختار گرشاسبی معاونت اقتصادی و مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد:منطقه آزاد قشم دارای موقعیت استراتژیک است که این ظرفیت‌ها بصورت بالقوه است و باید تبدیل به بالفعل شود.

وی ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های این جزیره در حوزه نفت و گاز و انرژی است که با سیاست گذاری‌هایی که انجام شده است تشکیل یک هاب یا پارک نفت و گاز انرژی را با وسعت ۲۶۰۰ هکتار در منطقه سرخس طراحی و جانمایی شده است.

گرشاسبی اظهار کرد: با تسهیل فرآیند سرمایه گذاری و ایجاد تنوع در شیوه‌های تامین مالی، در حال برنامه ریزی برای افزایش سرمایه گذاری در پروژه‌های حوزه نفت و انرژی این جزیره هستیم.

وی ادامه داد:در این پارک در واقع ۶ پتروشیمی پایین دستی دیده شده است و یک پالایشگاه نفت و همچنین یک پالایشگاه گاز با حدودا ظرفیت ۱۶ میلیون تن محصولات پتروشیمی و همچنین ظرفیت ۸ هزار شغل جدید و با محوریت صادرات دیده شده است. یکی از اقداماتی که چندین سال است که کشور از آن غافل بوده بحث بانکرینگ سوخت بوده است که اکنون در دوماه اخیر اجرایی شده است فعال کردن صنعت بانکرینگ در جزیره به صورت جدی از سوی سازمان منطقه آزاد دنبال شد تا علاوه بر تبدیل قشم به هاب بانکرینگ سوخت هستیم.

معاون اقتصادی و مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر ضرورت تولید و صادرات محصولات دارای ارزش افزوده در زنجیره محصولات پتروشیمی و نفتی، از برنامه ریزی برای احداث نخستین پارک پتروشیمی مناطق آزاد کشور در جزیره قشم خبر داد.

گرشاسبی در پایان خاطرنشان کرد: منطقه آزاد قشم مزیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی دارد.

منبع: پول نیوز

عناوین برگزیده