تاریخ: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۸:۵۳
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۲۹۰۲۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صادرات ۱۱.۲ میلیارد دلار محصولات پتروشیمی از گمرکات استان بوشهر

‌می‌متالز - مدیرکل گمرک بوشهر از صادرات بیش از ۲۰ میلیون تن محصولات پتروشیمی از گمرکات استان خبر داد و گفت: این میزان صادرات به ارزش ۱۱.۲ میلیارد دلار در ۱۰ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، علی سلیمانی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، صادرات ۱۰ ماهه امسال از گمرکات استان بوشهر را ۲۳ میلیون و ۲۵۲ هزار تن کالا با احتساب میعانات گازی دانست و اظهار داشت: ارزش این کالا‌های صادراتی ۱۱.۶ میلیارد دلار است که نسبت به ۱۰ ماه سال ۱۴۰۰ بیش از ۸ درصد از نظر وزنی و ۴۵ درصد از لحاظ ارزشی رشد داشته است.

وی صادرات بدون احتساب میعانات گازی از گمرکات ۱۳ گانه استان بوشهر در ۱۰ ماه امسال را ۲۳ میلیون و ۹۳ هزار تن دانست و خاطرنشان کرد: عمده کالا‌های صادراتی محصولات پتروشیمی، مواد معدنی، آبزیان، سبزی و صیفی‌جات است که به کشور‌های مختلف آسیایی و آفریقایی صادر شده است.

مدیرکل گمرک بوشهر یکی از محموله‌های مهم صادراتی را محصولات پتروشیمی دانست و بیان کرد: در ۱۰ ماه امسال ۲۰ میلیون و ۵۹۸ هزار تن محصولات پتروشیمی از گمرکات استان بوشهر صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش یافته است.

سلیمانی ارزش صادرات محصولات پتروشیمی از گمرکات استان بوشهر را ۱۱ میلیارد و ۲۲۳ میلیون دلار اعلام و اضافه کرد: ارزش صادرات محصولات پتروشیمی در مدت یاد شده نسبت به ۱۰ ماه سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۵ درصد افزایش یافته است.

وی بیشترین میزان صادرات را مربوط به گمرک منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی دانست و بیان کرد: صادرات کالا از منطقه پارس جنوبی از نظر وزنی بیش از ۸۴ درصد و از نظر ارزشی ۹۱ درصد کل حجم صادرات استان بوشهر با احتساب میعانات گازی به خود اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده