تاریخ: ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۱۵
بازدید: ۴۸
کد خبر: ۲۹۴۳۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در بازدید رئیس‌کل دادگستری از بندر و گمرک بوشهر؛

پیگیری دستور‌های رئیس قوه قضاییه درباره کالا‌های متروکه گمرک بوشهر

‌می‌متالز - رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر در بازدید از انبار‌های بندر، گمرک و اموال تملیکی بوشهر، روند اجرای دستور‌های رئیس قوه قضاییه در سفر مرداد امسال به بوشهر را بررسی کرد.

به گزارش می‌متالز، رئیس قوه قضاییه ۵ مرداد امسال به بوشهر سفر کرد و از انبار‌های اموال تملیکی، بندر و گمرک بوشهر بازدید داشت. حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در این بازدید‌ها بر تعیین‌تکلیف کالا‌های متروکه یا بلاتکلیف انبار‌ها تأکید ویژه کرد و از همان روز ساماندهی به اموال این انبار‌ها آغاز شد.

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر صبح پنجشنبه بازدیدی از انبار‌های بنادر و دریانوردی، گمرک و جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در محوطه بندری بوشهر داشت تا فرآیند اجرای دستور‌های رئیس قوه قضاییه در سفر به بوشهر را بررسی کند.

مهدی مهرانگیز هنگام این بازدید‌ها گفت: در سالن شماره ۵ گمرک که رئیس قوه از آن بازدید کرده بود، آن زمان خیلی از کالا‌ها بدون تعیین‌تکلیف بودند که پس از دستور وی، با همکاری گمرک، بنادر و دریانوردی، جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، دادگستری استان و دادستانی بوشهر تعیین‌تکلیف تمامی کالا‌ها انجام شده و تاریخ همگی به‌روز و چینش آن‌ها منظم است.

او پس از بازدید از بخش ایکس‌ری گمرک بوشهر هم به خبرنگار ما گفت: به‌صورت میانگین روزانه ۱۲۰ کامیون ایکس‌ری می‌شوند که ۵۳ درصد این فرآیند بدون دخالت دست است و بودن یا نبودن کالا‌های ممنوعه و اظهارنشده شناسایی می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر پس از بازدید از انبار کالا‌های بخش اموال تملیکی هم گفت: در تمام استان بوشهر با ۱۴ گمرک، تنها یک سالن در محوطه اداره‌کل بنادر و دریانوردی در بندر بوشهر برای کالا‌های اداره‌کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان است و تمامی کالا‌های مشمول در آن جمع‌آوری شده اند که یا تعیین‌تکلیف شده و یا در حال انجام این فرآیند هستند.

مهرانگیز از خودرو‌های سواری و سنگین مانده در محوطه بندری بوشهر هم بازدید کرد. او سپس به خبرنگار صداوسیما گفت: یکی از موضوعاتی که رئیس قوه قضاییه در بازدید خود از این محوطه بر آن تأکید داشت، روشن شدن وضعیت ۸۷۰ ماشین سواری سبک در بندر بوشهر بود که با دستور‌هایی که داده شد تعیین‌تکلیف همه انجام و همگی تحویل برندگان مزایده شد و تنها ۱۲ خودرو باقی مانده که مالکان در حال انجام فرآیند کار هستند و تا پیش از عید نوروز تحویل می‌شوند.

او درباره خودرو‌های سنگین هم گفت: دستور‌هایی برای تعیین تکلیف خودرو‌های سنگین هم داده شد که ۳۰۱ خودرو شامل لودر، بلدوزر، لیفتراک و جرثقیل در بندر بوشهر بلاتکلیف بود که کار بیشتر آن‌ها انجام شده و تنها ۳۰ خودرو باقی مانده که در حال پیمودن تشریفات قانونی و مزایده هستند که تا عید تکلیف همه روشن می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر همچنین از روند ورود و تخلیه موز‌های وارداتی از کشتی به بندر بوشهر برای تنظیم بازار شب عید بازدید کرد و در این باره به خبرنگار ما گفت: امروز نزدیک به ۳ هزار و ۴۰۰ تن موز وارداتی برای تنظیم بازار عید در بندر بوشهر تخلیه شد و ۱۱ و ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ هم دو کشتی موز وارد این بندر خواهد شد. پیگیری ما این است که کمبودی برای میوه شب عید در کشور پیش نیاید.

مهرانگیز با اشاره به این‌که بیشترین واردات موز به کشور از استان بوشهر است، افزود: امسال ۱۶ کشتی موز وارد بندر بوشهر شده که نزدیک به ۶۰ هزار تن بوده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده