تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۵
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۲۱۲۶۷۸
سرویس خبر : انرژی

اوپک برنامه افزایش تولید خود را در ماه ژوئیه پیش می‌گیرد

‌می‌متالز - نمایندگان ائتلاف اوپک پلاس و تعداد زیادی از تحلیلگران اقتصادی اعلام کردند که این ائتلاف کاهش محدودیت‌های تولید خود را به میزان ۸۴۰ هزار بشکه در روز در ماه ژوئیه پی خواهد گرفت.

به گزارش می‌متالز، نمایندگان ائتلاف اوپک پلاس و تعداد زیادی از تحلیلگران اقتصادی روز پنجشنبه  اعلام کردند که این ائتلاف هفته آینده برنامه افزایش تولید نفت خود طی ماه‌های مه تا ژوئیه را تأیید خواهد کرد.

بر اساس این برنامه، اوپک پلاس کاهش محدودیت‌های تولید خود را به میزان ۸۴۰ هزار بشکه در روز در ماه ژوئیه پی خواهد گرفت.

وزرای کشور‌های عضو اوپک پلاس قرار است روز سه شنبه، اول ژوئن دیدار کنند. در حال حاضر، علی رغم سابقه تصمیمات امسال که باعث تعجب بازار برای هر دو طرف صعودی و نزولی شده است، هیچ اقدام عجیبی انتظار نمی‌رود.

مجموع تولید نفت اوپک پلاس قرار است در ماه مه و ژوئن ۳۵۰ هزار بشکه در روز و در ماه جولای بیش از ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

علاوه بر این، عربستان سعودی نیز طی چند ماه آینده به تدریج محدودیت اضافی یک میلیون بشکه در روز خود را کاهش می‌دهد و این افزایش با افزایش تولید ماهانه ۲۵۰ هزار بشکه در روز در ماه مه و ژوئن آغاز می‌شود.

به طور کلی انتظار می‌رود اوپک پلاس تا ماه ژوئیه ۲.۱ میلیون بشکه در روز را به بازار نفت بازگرداند.

تصمیم به کاهش محدودیت‌های تولید از اوایل آوریل حکایت از اطمینان رهبران اوپک پلاس به این موضوع دارد که با توجه به تسریع در برنامه‌های واکسیناسیون و شروع سفر‌های تابستانی، بازار قادر به جذب این افزایش خواهد بود.

اوپک پلاس و همه تحلیلگران پیش بینی می‌کنند تقاضای جهانی نفت به شدت در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ دوباره افزایش یابد و تا پایان سه ماهه چهارم سال جاری میلادی تقریباً به سطح قبل از بحران کرونا برسد.

الکساندر نوواک، معاون نخست وزیر روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که این کشور تخمین می‌زند بازار جهانی نفت در حال حاضر با کسری حدود ۱ میلیون بشکه در روز مواجه است.

اوایل این هفته، با وجود احتمال بازگشت نفت ایران به بازار جهان، گلدمن ساکس چشم انداز خود را برای افزایش قیمت نفت به ۸۰ دلار در هر بشکه حفظ کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده