تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۴۳
بازدید: ۳۰۲
کد خبر: ۲۱۲۷۹۷
سرویس خبر : انرژی

۲۱ میلیون یورو به نیروگاه سیکل ترکیبی برق تربت‌حیدرریه تخصیص یافته است

‌می‌متالز - مدیر عامل بانک صنعت و معدن کشور گفت: ۲۱ میلیون یورو از طریق صندوق توسعه ملی به طرح نیروگاه سیکل ترکیبی برق راشد تربت‌حیدریه تخصیص یافته و فاز نخست آن تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش می‌متالز، حسین مهری عصر شنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های نیروگاه سیکل ترکیبی راشد و مجتمع فولاد رخ تربت‌حیدریه افزود: این ۲ پروژه از طرح‌های بزرگی است که تامین اعتبار آن توسط بانک صنعت و معدن انجام شده است.

وی ادامه داد: ۱۳۶ میلیون یورو اعتبار کل پروژه مجتمع فولاد تربت‌حیدریه است که ۵۵ میلیون یورو توسط بانک صنعت و معدن از طریق منابع داخلی بانک و بقیه توسط سهامداران تامین می‌شود، پیشرفت این پروژه خوب است و امیدواریم تا ۳۰ ماه آینده فاز نخست آن به بهره برداری برسد.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن کشور گفت: اولویت بانک صنعت و معدن حمایت از پروژه‌هایی است که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

عملیات اجرایی کارخانه فولاد تربت‌حیدریه در سال ۱۳۹۷ آغاز شد که بر اساس طرح اولیه با ظرفیت تولید ۱،۴ میلیون تن ورق گرم کلاف شده در فاز اول، ۱،۴۵ میلیون تن ذوب (فولادسازی) و ۱،۸ میلیون تن آهن اسفنجی و اشتغال مستقیم برای ۲۸۰۰ نفر ساخته می‌شود.

این مجتمع در ۳۵ کیلومتری تربت‌حیدریه واقع است.

نیروگاه سیکل ترکیبی برق راشد تربت‌حیدریه نیز با هدف تأمین برق مطمئن و پایدار شبکه سراسری برق به ویژه استان خراسان رضوی و ایجاد زمینه صدور برق به کشور‌های همسایه احداث می‌شود.

این نیروگاه در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در ۱۲ کیلومتری شمال شرق شهرستان تربت‌حیدریه قرار دارد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان رضوی

عناوین برگزیده