تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۲۲
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۲۱۲۸۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اهداف تاکیدکرد:

رونق بورس با اخذ مالیات بر عایدی سرمایه/ رشد بازار سرمایه در گرو شفافیت مالیاتی

‌می‌متالز - اجرای قوانین مترقی مالیاتی یکی از راهکار‌های مهم برای رونق بازار سرمایه است و دولت باید با اجرای قانون اخذ مالیات بر عایدی سرمایه به نوعی مردم را برای سرمایه‌گذاری در بورس ترغیب کند.

به گزارش می‌متالز، اجرای قانون اخذ مالیات بر عایدی سرمایه می‌تواند منجر به رونق بورس شود، زیرا با اجرای این قانون نقدینگی به سوی بازار سرمایه هدایت می‌شود که وقوع این اتفاق می‌تواند شکوفایی بورس را در پی داشته باشد.

مصطفی امیدقائمی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اهداف با اشاره به اینکه اجرای درست قانون اخذ مالیات بر عایدی سرمایه می‌تواند یک گام مهم برای رونق بورس باشد، گفت: در کشور‌های توسعه‌یافته به دلیل اینکه شفافیت اقتصادی بسیار بالاست شاهد رونق بازار سرمایه در شرایط عادی هستیم، اما برای اینکه شاهد رونق بازار سرمایه در ایران باشیم باید شفافیت مالیاتی را بالا ببریم که یکی از ابزار‌های آن اخذ مالیات بر عایدی سرمایه است.

وی افزود: اگر مردم متوجه این موضوع مهم شوند که سرمایه‌گذاری در بخش‌های غیرمولد اقتصادی همچون طلا، ارز، خودرو و یا حتی مسکن منجر به اخذ مالیات از آن‌ها خواهد شد نقدینگی خود را به سوی بازار سرمایه هدایت می‌کنند که وقوع این اتفاق بسیار خوشایند است.

امیدقائمی تصریح‌کرد: اجرای قوانین مترقی مالیاتی یکی از راهکار‌های مهم برای رونق بازار سرمایه است که دولت باید با اجرای قانون اخذ مالیات بر عایدی سرمایه به نوعی مردم را برای سرمایه‌گذاری در بورس ترغیب کند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری اهداف افزود: تغییر مکرر قوانین مرتبط با نرخ ارز موجب ایجاد عدم ثبات اقتصادی در کشور و برای بازار سرمایه به عنوان یک سهم مهلک محسوب می‌شود.

وی ایجاد امنیت برای سرمایه‌گذاران را یک عامل مهم برای رشد بازار سرمایه عنوان کرد و افزود: بازار سرمایه می‌تواند با انتشار اوراق برای پروژه‌های نیمه‌تمام تامین مالی کند تا پروژه‌ها در زمان مقرر به اتمام برسند.

امیدقائمی گفت: فروش اوراق بهادار پروژه‌ها در بورس اهمیت بالایی دارد که وقوع این اتفاق با اخذ مالیات بر عایدی سرمایه محقق خواهد شد..

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری اهداف اضافه‌کرد: اخذ مالیات بر عایدی سرمایه به عنوان یک ابزار مالیاتی می‌تواند به نقدشوندگی سهام در بورس کمک و موجب کاهش شکاف طبقاتی در جامعه خواهد شد.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده