تاریخ: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۱۷
بازدید: ۲۱۷۱
کد خبر: ۲۱۳۰۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
الهه زینل‌نیا، مدیر فروش پارس فولاد سبزوار

توسعه در پارس فولاد سبزوار، ادامه دارد

می متالز - پارس فولاد سبزوار یکی از طرح‌های استانی فولادی بود که در راستای تحقق اهداف توسعه صنعت فولاد کشور در دستور ساخت قرار گرفت. واحد احیای مستقیم این شرکت، در بهمن ماه سال گذشته، احداث شد. عملیات ساخت واحد ذوب آن نیز همچنان ادامه دارد. با مدیر فروش پارس فولاد سبزوار در خصوص عملکرد این شرکت به گفت و گو نشسته ایم.
توسعه در پارس فولاد سبزوار، ادامه دارد

به گزارش می متالز، الهه زینل‌نیا اظهار داشت: شرکت پارس فولاد سبزوار یکی از زیرمجموعه‌های هلدینگ سرمایه گذاری پارسیان است که در قالب یکی از 8 طرح فولادی کشور و برای تحقق اهداف صنعت فولاد در برنامه چهارم توسعه تعریف شد.

فولاد سبزوار در قالب 2 پروژه واحد احیا و واحد ذوب تعریف شد. فاز نخست این پروژه (واحد احیا) در بهمن ماه سال 1396 به بهره‌برداری رسید و کار ساخت واحد ذوب این مجموعه نیز از تابستان سال جاری آغاز شده است.

وی افزود: درحال حاضر شرکت فولاد سبزوار تولیدکننده آهن اسفنجی (DRI) به‌روش میدرکس است. ماده اولیه مصرفی این واحد گندله است و گندله مصرفی خود را از طریق شرکت اپال پارسیان سنگان (واقع در خواف) تامین می‌کند. اپال پارسیان سنگان نیز زیرمجموعه هلدینگ سرمایه گذاری پارسیان است.

درحال حاضر شرکت پارس فولاد سبزوار محصول آهن اسفنجی تولیدی خود را به شرکت‌های فولادساز بزرگ کشور همانند فولاد پاسارگاد، فولاد ویان، فولاد خوزستان، مجتمع ذوب خزر و ... می‌فروشد. به دلیل نیاز کشور به آهن اسفنجی و کیفیت بالای محصول آهن اسفنجی تولید شده در پارس فولاد سبزوار همواره متقاضی برای محصول تولیدی این شرکت وجود دارد. باید خاطرنشان ساخت، با تکمیل و به بهره‌بردرای رسیدن واحد ذوب فولاد سبزوار آهن اسفنجی تولیدی این شرکت در این واحد به مصرف خواهد رسید.

عناوین برگزیده