تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۲۶
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۲۱۳۳۰۴
سرویس خبر : انرژی
برای ۱۸ روز کاری:

پالایشگاه بورسی تعمیرات اساسی واحد تقطیر جنوبی را آغاز کرد

‌می‌متالز - تعمیرات اساسی واحد تقطیر جنوبی پالایشگاه تهران طی ۱۸ روز کاری و بصورت ۲۴ ساعته با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

به گزارش می‌متالز، محمد قربان فیض‌آبادی رئیس برنامه‌ریزی، کنترل و نگهداری تعمیرات اساسی پالایشگاه تهران گفت: در راستای پیشگیری از خرابی‌ها و افزایش دوره بهره‌برداری از تجهیزات و قابلیت کارکرد اطمینان آن‌ها تعمیرات اساسی دوره‌ای واحد‌های عملیاتی تقطیر در اتمسفر یک، خلأ، گاز مایع و مراکس شماره یک از ۲۰ خرداد به مدت ۱۸ روز کاری و تعمیراتی بدون در نظر گرفتن زمان‌های عملیاتی با هدف بازرسی، اصلاح و بهبود جنبه‌های ایمنی همه دستگاه‌ها و تجهیزات شروع خواهد شد.

وی افزود: کلیه نیرو‌های حاضر در تعمیرات اساسی، دوره‌های آموزشی OSHA و معاینات دوره‌ای لازم را دیده و در جلسات T.B.M حضور خواهند داشت و بصورت ۲۴ ساعته در دو نوبت کاری، تعمیرات اساسی پیش رو را انجام خواهند داد. با توجه به شرایط خاص حاکم از نظر ویروس کرونا، تمام تلاش براساس رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده و از حضور حداکثری در موقعیت‌های کاری تا حد امکان جلوگیری به عمل خواهد آمد.

این مقام مسوول تصریح کرد: این واحد‌های عملیاتی وظیفه پالایش ظرفیت ۱۲۵هزار بشکه نفت خام را روزانه برای ادامه فعالیت‌های پالایش واحد‌های پایین دستی بر عهده دارند که محصولات آن شامل LPG، بنزین سبک و سنگین، نفتا، نفت سفید و دیزل، ته‌مانده اتمسفریک، خوراک واحد آیزوماکس، خوراک روغن‌سازی‌ها و وکیوم باتوم است.

فیض آبادی ادامه داد: تعمیرات اساسی که در پالایشگاه‌های نفت از جمله پالایشگاه تهران انجام می‌شود در جهت تعمیرت پیشگیرانه است. به گونه‌ای که با افزایش ضریب ایمنی، خللی در فرآیند تولید ایجاد نشود. هدف انجام تعمیرات اساسی نگهداشت تجهیزات، تداوم تولید، جلوگیری از خرابی‌ها، افزایش عمر تجهیزات و کاهش ضریب خطرپذیری واحد‌های پالایشگاه است. تعمیرات اساسی واحد تقطیر پالایشگاه تهران پیش‌تر سه سال یک‌بار انجام می‌شد، اما اکنون به دلیل روزآمدی تجهیزات فنی و پالایشگاهی هر چهار سال یک‌بار انجام می‌شود.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده