تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۸
بازدید: ۳۴۳
کد خبر: ۲۱۳۵۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو سابق شورای عالی بورس تصریح کرد:

انتشار صورت­‌های مالی سازمان بورس، ریل­‌گذاری جدید در بازار سرمایه

‌می‌متالز - شاهین چراغی: «انتشار صورت­‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، اقدام خوبی در جهت تقویت شفافیت در بازار سرمایه است و می‌­توان از آن به عنوان یک ریل‌­گذاری جدید در بازار سرمایه یاد کرد.»

به گزارش می‌متالز، شاهین چراغی، عضو سابق شورای عالی بورس اظهار کرد: تمام قوانین و مقررات بازار سرمایه در جهت شفافیت است و شرکت­‌هایی که در بورس پذیرفته شده ­اند، باید بالاترین درجه شفافیت را داشته باشند، از این ­رو فعالان بازار و به­ طورکلی عموم مردم توقع دارند، نهاد ناظر بازار سرمایه که خود سر منشا شفافیت است، شفافیت را اجرا کند.

وی افزود: اگرچه سال­‌های قبل هم این درخواست وجود داشت، اما با عزم جدی و تصمیم سازمان بورس و همچنین استقبال اعضای شورای عالی بورس، صورت­‌های مالی سازمان بورس طی روز‌های آینده برای عموم منتشر خواهد شد.

چراغی با تاکید بر اینکه با انتشار صورت­‌های مالی، جزئیات مربوط به کارمزدها، مصارف آن و میزان سرمایه­ گذاری این کارمزد‌ها در صندوق تثبیت بازار برای همه فعالان بازار سرمایه مشخص خواهد شد، گفت: وقتی ما اعتقاد داریم که شفافیت باید در تمام ارکان بازار اتفاق بیافتد، اول باید این شفافیت را از خودمان شروع کنیم. نمی ­توان از شرکت­‌های کارگزاری، نهاد‌های مالی و شرکت­‌های تولیدکننده و پذیرفته­ شده در بورس بالاترین سطح افشا و شفافیت را داشته باشیم، اما صورت ­های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار منتشر نشود.

وی این اقدام را ریل­‌گذاری جدید در بازار سرمایه عنوان کرده و گفت: این اتفاق برکات خوبی خواهد داشت و از این طریق، ابهامات و سوالات فعالان بازار سرمایه و نمایندگان مجلس که بعضا در این خصوص مطرح می­ کردند، پاسخ داده خواهد شد.

به عقیده این عضو سابق شورای عالی بورس، این رویه در دنیا هم وجود دارد و تمامی نهاد‌های عمومی غیر دولتی گزارش­‌های مالی خود را منتشر می‌کنند.

وی انتشار صورت­‌های مالی در نهاد‌های مختلف بازار سرمایه و حتی سازمان تامین اجتماعی را اتفاق مثبتی دانست و افزود: افزایش میزان افشای اطلاعات این قبیل نهادها، موجب بهره­ مندی مردم و نهایتا شفافیت در کلیت اقتصاد کشور خواهد شد.

وی در پایان بیان کرد: اجرای این مصوبه، برگی زرین در کارنامه وزیر محترم اقتصاد و دکتر دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار است. از این ­رو به عنوان یکی از فعالان بازار سرمایه از هیات ­مدیره سازمان و اعضای شورای عالی بورس که اجرای این مصوبه را پیگیری و آن را عملیاتی کردند، تشکر می­‌کنم.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) 

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده