تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۱
بازدید: ۲۶۰
کد خبر: ۲۱۴۲۰۷
سرویس خبر : انرژی

قیمت نفت در بالاترین سطح چند ساله ماند

‌می‌متالز - با بهبود تقاضا و افزایش واکسیناسیون کرونا، بالاترین قیمت چند ساله نفت حفظ شد.

به گزارش می‌متالز، روز دوشنبه قیمت نفت نزدیک به بالاترین قیمت چند ساله ماند در حالی که افزایش واکسیناسیون COVID-۱۹ به حذف محدودیت‌های سفر کمک کرده، چشم انداز بهبود تقاضا حمایت می‌شود. قیمت نفت برنت با ۱۴ سنت افزایش یا ۰.۲ درصد افزایش به ۷۲.۸۳ دلار رسید.

هفته گذشته ۱.۱ درصد افزایش یافت و روز جمعه بالاترین میزان از ماه می ۲۰۱۹ به میزان ۷۳.۰۹ دلار بود. نفت وست تگزاس اینترمدیت ایالات متحده نیز با ۱۴ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش در ۷۱.۰۵ دلار در هر بشکه، پس از رسیدن به بالاترین قیمت از اکتبر ۲۰۱۸ با ۷۱.۲۴ دلار در روز جمعه، ۱.۹ درصد در هفته گذشته افزایش داشت.

میزان تردد وسایل نقلیه در حال بازگشت به قبل از همه گیری در آمریکای شمالی و بیشتر اروپا است و با کاهش تعطیلات و محدودیت‌های دیگر، هواپیما‌های بیشتری درتردد هستند و سه هفته سود برای نفت را به همراه داشت.

روز جمعه آژانس بین المللی انرژی (IEA) در گزارش ماهانه خود گفت: اوپک پلاس، برای تأمین بهبود تقاضا نیاز به افزایش تولید دارند. پس از اینکه همه گیری در سال ۲۰۲۰، تقاضا رو از بین برد، اوپک پلاس تولیدات خود را برای حمایت از قیمت‌ها محدود کرده است.

آژانس بین المللی انرژی (IEA) گفت: اوپک پلاس باید تولید را بالا ببرد تا بازار‌های جهانی نفت به اندازه کافی تامین شود. گلدمن ساکس اعلام کرد که انتظار می‌رود قیمت نفت برنت در تابستان امسال به ۸۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد، در حالی که افزایش واکسیناسیون باعث افزایش فعالیت اقتصادی در سراسر جهان می‌شود.

شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز در گزارش هفتگی خود اعلام کرد سکو‌های نفتی ایالات متحده با شش مورد افزایش به ۳۶۵، یعنی بالاترین میزان از آوریل ۲۰۲۰ رسیده است. این بزرگترین افزایش هفتگی سکو‌های نفتی در یک ماه بود، در حالی که شرکت‌های حفاری به دنبال بهره مندی از افزایش تقاضا بودند.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده