تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۳۳
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۲۱۴۴۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هدفگذاری برای احیای ۲۰ واحد صنعتی غیرفعال در چهارمحال و بختیاری

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به راه اندازی مجدد ۲۰ واحد راکد صنعتی در این استان، گفت: احیای ۲۰ واحد صنعتی راکد دیگر در سال‌جاری در دستور کار این سازمان قرار دارد.

به گزارش می‌متالز، سجاد رستمی با یادآوری اینکه در حال حاضر، ۹۱۲ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، گفت:این تعداد واحد صنعتی در مجموع حدود ۱.۳ کل واحد‌های صنعتی فعال کل کشور را تشکیل می‌دهد و همچنین ۱.۲ درصد میزان سرمایه‌گذاری کل کشور توسط این استان انجام شده است.

رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری با اشاره به هزار و ۹۵۰ مورد طرح در حال اجرا، افزود:این تعداد طرح، ۲.۳۴ درصد طرح‌های در حال اجرای کشور را تشکیل می‌دهند و ۱.۶ درصد اشتغال و ۲.۵ درصد میزان سرمایه‌گذاری کشور را به خود اختصاص خواهند داد.

رستمی روند پیشرفت صنایع چهارمحال و بختیاری را مناسب ارزیابی کرد و یادآور شد: جمعیت استان، ۱.۲ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد، این در حالی است که صنایع استان، ۱.۳ درصد صنایع کشور را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه سازمان صمت استان در سال‌جاری تفاهم‌نامه‌ای با برخی از صنایع کشور امضا کرده است، ادامه داد: ۱۵ هزار میلیارد تومان طرح برای سرمایه‌گذاری در استان در نظر گرفته شده است که بخشی از تسهیلات در نظر گرفته شده در معادن و صنایع سرمایه‌گذاری می‌شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده