تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۳۱
بازدید: ۵۴۰
کد خبر: ۲۱۴۶۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

استان زنجان موفق به کسب رتبه پنجم تعمیق ساخت داخل شد

‌می‌متالز - معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اعلام کرد: بر اساس عملکرد سازمان در خصوص مدیریت کاهش واردات و صرفه جویی ارزی با انجام ساخت داخل سال ۹۹؛ استان موفق به کشور رتبه پنجم کشوری در این راستا شد.

به گزارش می‌متالز، علی کلانتری اظهار داشت: در جهت تعمیق ساخت داخل و جایگزینی واردات، در سال گذشته شاهد کاهش واردات و صرفه جویی ارزی به میزان ۱۶۲ میلیون دلار بودیم.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان یادآور شد: در این راستا با تحقق دو و نیم برابری تعهد استانی، زنجان توانست رتبه پنجم کشوری را در این زمینه کسب کند.

وی در ادامه تصریح کرد: واحد‌های تولیدی فعال در این بخش به دو گروه جایگزینی واردات و صرفه جویی ارزی در محصولاتی که طی اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت نیاز به داخلی سازی داشته است، تقسیم شده اند.

کلانتری عنوان کرد: به منظور حمایت از این واحد‌ها، ۳۶ واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات برای سرمایه‌گذاری در برنامه نهضت ساخت داخل با رویکرد جایگزینی واردات به بانک معرفی شده اند.

این مقام مسئول افزود: از جمله محصولات واحد‌های تولیدی استان جهت جایگزینی واردات می‌توان به نمک نایلون، پارچه ایربگ خودرو، بنتونیت فعال شده، فیلم پلی اتیلن چاپ شده، کلید‌های فشار قوی و انواع سکسیونر، قطعات لوله‌های عایق و مسی، انواع فیلتر پرس با گرید‌های معدنی و غذایی اشاره کرد.

وی پالس اکسیمتر، بافندگی پارچه جین و پارچه پنبه‌ای را از جمله تولیدات استان در راستای صرفه جویی ارزی از طریق داخلی سازی دانست.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده