تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۳۲
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۲۱۴۸۸۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

فراخوان سوزوکی، مرسدس بنز و جیپ در روسیه

‌می‌متالز - آژانس فدرال تنظیم مقررات فنی و اندازه‌گیری روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بیش از ۵۷۰۰ دستگاه خودروی سوزوکی جیمنی، بیش از ۱۱۰۰ دستگاه مرسدس بنز GLE و GLS و ۱۴۰۰ دستگاه خودروی جیپ را در روسیه به دلیل نقص فنی فراخوانده است.

به گزارش می‌متالز، براساس این بیانیه، ۲۶۷۵ دستگاه خودروی سوزوکی جیمنی که بین ۱۷ ژوئن ۲۰۱۹ و ۲۷ فوریه ۲۰۲۱ تولید شده‌اند، به دلیل احتمال آسیب دیدن سیم کشی درب جلوی خودرو، فراخوانده شده اند. در نتیجه این مشکل، عملکرد طبیعی کنترل‌های الکتریکی واقع در درب خودرو ممکن است مختل شود. براساس این گزارش، ۳۰۳۹ دستگاه دیگر از همین برند خودرو به دلیل احتمال تجمع مایعات، فراخوان می‌شوند. در عین حال، ۱۴۳۴ دستگاه خودروی جیپ گرند چروکی فروخته شده در ژانویه ۲۰۱۴ به دلیل نیاز به برنامه‌ریزی مجدد ماژول کنترل موتور، فراخوان شده‌اند.

علاوه بر این، آژانس فدرال تنظیم مقررات فنی و اندازه‌گیری روسیه به دلیل احتمال نصب نادرست شیلنگ تخلیه برای میعانات تهویه مطبوع، ۱۳۱۳ خودروی مرسدس بنز GLE و GLS را که در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ فروخته شده اند، فراخوان می‌کند.

همچنین ۴۷ دستگاه مرسدس بنز کلاس E و AMG GT کوپه چهار درب که در سال‌های ۲۰۲۱-۲۰۱۸ فروخته شده‌اند، فراخوان می‌شوند. همچنین، ۱۴۳ اتومبیل آئودی Q ۳ و اسپورت بک Q ۳ تولید شده در سال ۲۰۲۱ نیز در این بیانیه (به دلیل نقص احتمالی مکانیزم جمع‌کننده کمربند ایمنی جلو سمت راست) فراخوان شده‌اند. همچنین ۱۱۳ خودروی مزدا CX-۳۰ که از ۲۵ آوریل ۲۰۱۹ تا ۲۷ آگوست ۲۰۲۰ تولید شده‌اند نیز فراخوان می‌شوند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده