تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۴۵
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۲۱۴۹۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بیت‌کوین پرطرفدارترین ارز دیجیتال در بریتانیا

‌می‌متالز - بر اساس اعلام سازمان رفتار مالی بریتانیا (FCA)، هر روز افراد بیشتری در بازار رمزارز‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند، ولی هنوز افراد کمتری نسبت به سرمایه‌گذاری خود آگاه هستند.

به گزارش می‌متالز، مردم بریتانیا روز به روز بیشتر به بازار رمزارز‌ها علاقمند می‌شوند و میزان حضور ان‌ها در این بازار نسبت به سال ۲۰۱۷ و زمانی که این بازار در اوج رونق خود قرار داشتند هم بیشتر شده است.

بر اساس بررسی FCA حدود ۷۸ درصد از افراد بالغ در مورد ارز‌های دیجیتال شنیده‌اند و بیش از ۲٫۳ میلیون نفر نیز در بریتانیا روی این بازار سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

رمز ارز یک سرمایه‌گذاری جدی

طرز تفکر مردم بریتانیا نسبت به رمزارز‌ها تغییر چشمگیری کرده است. FCA به این نکته اشاره می‌کند که سرمایه‌گذاران دیگر رمزارز‌ها را به عنوان یک قمار نمی‌بینند بلک آنرا یک سرمایه‌گذاری جدی یا جایگزین سرمایه‌گذاری‌های سنتی می‌دانند.

همچنین مردم در مقایسه به قبل بیشتر نسبت به نوسانات بازار آگاهی دارند. تعداد سرمایه‌گذارانی که هر روز وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری خود را چک می‌کنند از ۱۳ درصد در سال ۲۰۲۰ حالا به ۲۹ درصد رسیده است.

مردم بریتانیا نسبت به روند صعودی بازار رمزارز‌ها در بلندمدت امیدوارند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که نیمی از دارندگان رمرزار‌ها قصد دارند دارایی خود در رمزارز‌ها را افزایش دهند و نسبت به درآمد مقطعی آن اطمینان دارند.

آمار و ارقام حکایت از افزایش تعداد دارندگان رمزارز نسبت به رقم ۱٫۹ میلیون نفری سال قبل دارد. آمار FCA همچنین نشان از افزایش چشمگیر میزان جستجوی اطلاعات در رابطه با رمزارز‌ها در این کشور دارد.

با وجود این که میزان جستجوی کلیدواژه «رمزارز» در دو هفته اخیر به شدت کاهش پیدا کرده، ولی در ماه می (اردیبهشت) به بالاترین سطح رسیده بود.

همچنین آمار FCA نشان می‌دهد که متوسط سرمایه‌گذاری در این بازار از ۲۶۰ دلار به ۳۰۰ دلار افازایش پیدا کرده و میزان سرمایه‌گذاری‌های خرد هم در این بازار حدود یک هزار میلیارد دلار گزارش شده است. نکته جالب در آمار این است که ۷۰ درصد از سرمایه‌گذاران مرد بوده و سنی حدود ۳۵ سال دارند.

بر اساس این گزارش بیت‌کوین همچنان پرطرفدارترین رمزارز میان انگلیسی‌ها به شمار می‌آید. ۶۶ درصد از سرمایه‌گذاران در سبد داریی خود بیت کوین، ۳۵ درصد اتریوم، ۲۱ درصد لایت‌کوین و ۱۸ درصد هم ریپل دارند.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده