تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۱۲
بازدید: ۲۷۹
کد خبر: ۲۱۴۹۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

یوان دیجیتال چین در بیش از ۳۰۰۰ خودپرداز در پکن قابل دسترس شد

‌می‌متالز - بانک صنعت و تجارت چین امکان تبدیل یوان دیجیتال به پول نقد را در ۳۰۰۰ دستگاه خودپرداز در پکن فراهم کرده است.

به گزارش می‌متالز، بانک صنعت و تجارت چین امکاناتی را فراهم کرده که به کاربران اجازه می‌دهد یوان دیجیتال خود را در ۳۰۰۰ دستگاه خودپرداز در پکن به پول نقد تبدیل کنند.

بانک صنعت و تجارت چین اولین بانک این کشور است که چنین امکاناتی را فراهم می‌کند. مشتریان می‌توانند به راحتی پول خود را از دیجیتال به غیر دیجیتال تغییر دهند.

بانک کشاورزی چین هم که یکی از چهار بانک بزرگ این کشور است امکانات مشابهی را در ۱۰ خودپرداز در منطقه تجاری وانگ فوجینگ ایجاد کرده است.

بانک مرکزی چین قصد دارد ارز دیجیتال حکومتی را برای المپیک زمستانی ۲۰۲۲ آماده کند. این بانک اعلام کرد این ارز جدید هیچ نام رسمی ندارد، ولی آن را با عنوان پرداخت الکترونیک ارز دیجیتال (BPOC) می‌شناسند و ویژگی‌های مشترکی با ارز‌های مجازی دارد.

پیش‌بینی می‌شود یوان دیجیتال جایگزین پول نقد در گردش شود. این ارز به شماره تلفن همراه دارنده آن متصل شده و نقل و انتقالات توسط یک اپلیکیشن انجام می‌شود. کاربران می‌توانند با کمک تلفن همراه خود پول را بین حساب‌های مختلف جابجا کنند، درست مانند کاری که با پول نقد انجام می‌دادند. برنامه‌های آزمایشی یوان دیجیتال در شهر‌های بزرگ چین در حال اجراست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده