تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۲۶
بازدید: ۲۸۰
کد خبر: ۲۱۴۷۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

چین در یک قدمی کاربرد اولین ارز دیجیتال مستقل جهان

‌می‌متالز - بانک ارتباطات چین از یوان (RMB) دیجیتال خود در پکن به صورت آزمایشی رونمایی کرد.

به گزارش می‌متالز، پکن برنامه تست یوان دیجیتال را آغاز کرده که به مشتریان امکان می‌دهد این ارز دیجیتال را در چند پذیرنده این شهر خرج کنند. روز چهارشنبه، بانک ارتباطات از رویداد آزمایشی یوان (RMB) دیجیتال خود در پکن رونمایی کرد. کارکنان اطلاعاتی را به بازدیدکنندگان معرفی کردند و سپس به آن‌ها دستورالعمل دانلود برنامه RMB دیجیتال را دادند، تا کیف پول RMB دیجیتال را باز کنند و اولین خرید‌های یوان دیجیتال خود را در شهربازی دره شادی پکن انجام دهند.

ماه قبل، در اولین نمایشگاه بین المللی محصولات بین المللی چین که در استان هاینان برگزار شد، خیلی از بانک‌ها فضا‌های آزمایشی را راه اندازی کردند تا بازدیدکنندگان چندین روش استفاده از یوآن دیجیتال را تجربه کنند. دولت چین پیش از این چندین آزمایش یوان الکترونیک را به عنوان بخشی از آزمایش‌های ارز دیجیتال خود انجام داده و قصد دارد این برنامه آزمایشی را در آینده گسترش دهد.

سال گذشته، بانک چین (PBOC) برنامه‌هایی را برای آماده سازی ارز دیجیتال مستقل خود هنگام بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ اعلام کرد. گفته شد که این ارز جدید که نام رسمی ندارد، اما با DCEP مخفف پرداخت الکترونیکی ارز دیجیتال شناخته می‌شود، برخی از ویژگی‌ها را با ارز‌های رمزنگاری شده به اشتراک می‌گذارد. پیش بینی می‌شود که یوان الکترونیک جایگزین پول نقد شود، در حالی که چین قصد دارد اولین اقتصاد بزرگی باشد که آزمایش ارز دیجیتال را در سطح ملی انجام می‌دهد.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده