تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۵۱
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۲۱۵۰۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز خبر داد:

انجام بیش از ۵ هزار مورد بازرسی از صنوف استان البرز در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰/ تشکیل ۴۰ پرونده قاچاق کالا در این استان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت استان البرز با اشاره انجام پنج هزار و ۸۶۰ مورد بازرسی از صنوف این استان، گفت: در اردیبهشت ماه سال جاری بیشترین تخلفات صنفی در بخش غلات و حبوبات شامل نان، برنج، ماکارونی و حبوبات با ۱۱۵ پرونده صورت گرفته است.

به گزارش می‌متالز، رامین ربیعی از تشکیل ۴۰ پرونده قاچاق کالا به ارزش ریالی ۶۱ میلیارد ریال در استان البرز خبر داد و گفت: در اردیبهشت ماه سال جاری ۵۴۴ مورد بازرسی با محوریت قاچاق کالا در استان البرز انجام شده است.

رئیس سازمان صمت استان البرز در ادامه تصریح کرد: از این میزان بازرسی صورت گرفته ۳۹۵ مورد بازرسی صنفی و ۱۴۹ مورد غیرصنفی بوده است.

ربیعی میزان پرونده‌های متشکله قاچاق کالا در استان را ۴۰ پرونده عنوان کرد و افزود: ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق استان البرز ۶۱ میلیارد و ۷۴۵ میلیون ریال است.

وی با تاکید بر نظارت مستمر بر صنوف تصریح کرد: در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ بازرسین سازمان صمت استان البرز، پنج هزار و ۸۶۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی داشتند که در پی آن ۷۹۹ مورد تخلف کشف و ۵۷۳ فقره پرونده برای متخلفین تشکیل شد.

رئیس سازمان صمت استان البرز، ارزش ریالی این تخلفات را ۷۳ میلیارد و ۲۲۵ میلیون ریال برآورد کرد و افزود: بیشترین تخلفات صنفی در بخش غلات و حبوبات شامل نان، برنج، ماکارونی و حبوبات با ۱۱۵ پرونده صورت گرفته است.

بنا به گفته دبیر کارگروه تنظیم بازار استان البرز، بخش مواد پروتئینی شامل گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم مرغ با ۹۸ پرونده و بخش مربوط به قند، شکر و روغن نباتی با ۷۹ پرونده، بیشترین میزان پرونده‌های متشکله را به خود اختصاص داده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده