تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۰۳
بازدید: ۲۴۲
کد خبر: ۲۱۵۱۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاونت طرح و برنامه وزارت صمت اعلام کرد:

افزایش ۲۷ درصدی صدور جواز تاسیس صنعتی در ۲ ماهه نخست سال ۱۴۰۰

‌می‌متالز - به دنبال اجرای سیاست‌های حمایتی از بخش صنعت، در ۲ ماهه نخست امسال نیز صدور مجوز‌های تاسیس در حوزه صنعتی کشور، رشد ۲۷ درصدی را تجربه کرده است که نشاندهنده افزایش جذب سرمایه به حوزه صنعت کشور است.

به گزارش می‌متالز، بنا به اعلام معاونت طرح و برنامه وزارت صمت در ۲ ماهه نخست سال جاری ۶ هزار و ۴۸۹ فقره جواز تاسیس در بخش صنعتی با ایجاد بیش از ۱۷۶ هزار فرصت شغلی در کشور صادر شده است که در مقایسه با آمار بازه زمانی مشابه در سال ۹۹، از نظر تعداد رشد ۲۷ درصدی و از نظر اشتغالزایی رشد ۵۰.۲ درصدی را به ثبت رسانده است.

این در حالی است که میزان سرمایه‌گذاری مجوز‌های تاسیس صادر شده در حوزه صنعتی کشور، در فروردین و اردیبهشت امسال، رقمی بالغ بر ۱۳۱۶ هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است که در مقایسه با سرمایه گذاری ۶۵۹ هزار میلیارد ریالی پروانه‌های صادر شده در ۲ ماهه نخست سال گذشته، رشد ۹۹.۶ درصد را تجربه کرده است.

معاونت طرح و برنامه وزارت صمت در ادامه این گزارش تعداد پروانه‌های بهره‌برداری (ایجادی و توسعه‌ای) صادر شده در فروردین و اردیبهشت ماه امسال را ۹۱۹ فقره اعلام کرده است که در مقایسه با آمار ۷۶۱ فقره پروانه در ۲ ماهه نخست سال گذشته، رشد ۲۰.۸ درصدی را به خود اختصاص داده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی این معاونت، بیش از ۱۷ هزار فرصت شغلی بواسطه صدور این پروانه‌ها در کشور ایجاد شده است که در مقایسه با دو ماه اول سال ۹۹، رشد ۱۵.۱ درصدی را به خود اختصاص داده است.

همچنین میزان سرمایه‌گذاری برای این پروانه‌ها با افزایش ۵۱.۶ درصدی نسبت به ۲ ماه اول سال قبل، رقمی بالغ بر ۱۱۲ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده