تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۴
بازدید: ۳۱۳
کد خبر: ۲۱۵۱۳۵
سرویس خبر : انرژی

چالش جدید برای تأمین برق کشور/ ۱۰۰۰ مگاوات برق هسته‌ای از مدار خارج شد

‌می‌متالز - خروج نیروگاه اتمی بوشهر از مدار بهره‌برداری به‌دلیل آنچه نقص فنی اعلام شده است، ۱۰۰۰ مگاوات از تولید عملی برق کشور را کاهش داد و این مساله به چالش جدیدی در تأمین برق کشور تبدیل شده است.

به گزارش می‌متالز، در حالی که با رسیدن پیک مصرف برق به مرز ۶۰ هزار مگاوات و با وجود ظرفیت عملی تولید در مرز ۵۴ هزار مگاوات، تلاش متخصصان صنعت برق کشور برای جلوگیری از خاموشی ادامه داشت، صبح امروز با خروج نیروگاه اتمی بوشهر از مدار بهره‌برداری، ۱۰۰۰ مگاوات از ظرفیت عملی تولید برق کشور کاسته شد.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق از خروج نیروگاه اتمی بوشهر از مدار بهره‌برداری به‌عنوان یک چالش جدی برای تأمین برق کشور نام برد و گفت: با خروج این نیروگاه، ۱۰۰۰ مگاوات از ظرفیت تولید برق کشور کاسته شده است و متخصصان، مدیران و کارکنان صنعت برق در تمام کشور در حال تلاش برای جلوگیری از بروز خاموشی با مدیریت شبکه برق، مدیریت تأمین و مدیریت تقاضا هستند.

وی افزود: پیک‌سایی و مدیریت مصرف در بخش‌های صنایع و کشاورزی که به حدود ۶۰۰۰ مگاوات رسیده بود، باید تا ۸۰۰۰ مگاوات افزایش یابد تا از بروز خاموشی‌ها در روز‌هایی که نیروگاه بوشهر در مدار بهره‌برداری نیست، جلوگیری کنیم.

سخنگوی صنعت برق همراهی مردم در مدیریت مصرف برق در روز‌های جاری را به‌منظور قطع نشدن برق بخش خانگی بسیار مهم دانست و گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم که مردم دچار قطعی برق نشوند، اما از مردم تقاضا داریم که برای کمک به پایداری شبکه برق، مدیریت مصرف برق را مورد توجه قرار دهند.

صبح امروز بخش دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد: "به‌دنبال بروز نقص فنی در نیروگاه بوشهر و پس از اطلاع قبلی یک‌روزه به وزارت نیرو، این نیروگاه به‌طور موقت خاموش و از شبکه سراسری برق خارج شد. بدیهی است پس از رفع نقص فنی و ظرف چند روز آینده این نیروگاه مجدداً به شبکه سراسری برق خواهد پیوست. "

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده