تاریخ: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۵
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۲۱۵۲۵۵
سرویس خبر : انرژی

طول خط انتقال و شبکه گازرسانی آذربایجان غربی از ۱۶ هزار کیلومتر گذشت

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی گفت: با اجرای نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر شبکه گازرسانی از ابتدای سال جاری تاکنون میزان کل شبکه و خط انتقال اجراشده در استان به ۱۶ هزار و ۱۱۰ کیلومتر رسید.

به گزارش می‌متالز، علیرضا شیخی افزود: در سال‌های اخیر شاهد جهش خوبی در گازرسانی به روستا‌های آذربایجان‌غربی بودیم که نتیجه آن بیش از دو برابرشدن ضریب نفوذ گاز طبیعی در بین خانوار روستایی است.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ گاز روستایی در استان بیش از ۷۱ درصد است، گفت: با بهره برداری از پروژه‌های در دست اجرا در ۶۰۰ روستایی که تحت عملیات گازرسانی قرار دارند ضریب نفوذ گاز طبیعی به بالای ۸۵ درصد ارتقاء می‌یابد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه در چهار سال گذشته به طور میانگین هر ساله بیش از یک هزار کیلومتر شبکه توزیع در استان اجرا شده است افزود: این روند را با برنامه ریزی شتاب بخشیده ایم تا هرچه زودتر روستا‌های قابل گازرسانی استان را از این نعمت بهره‌مند سازیم.

شیخی با اشاره به اشتراک پذیری در سال جاری گفت: در دو ماه اخیر ۳۹ هزار و ۲۱۵ مورد اشتراک جدید در آذربایجان‌غربی پذیرش شده است که با این تعداد، مجموع مشترکان گاز طبیعی استان به بالای یک میلیون و ۲۰ هزار مشترک رسید.

با رویکرد دولت تدبیر و امید در محرومیت زدایی، میزان گازرسانی در استان افزایش چشمگیری یافت، به طوری که میزان گازرسانی در هشت سال اخیر برابر با میزان گازرسانی از ابتدای انقلات تا سال ۹۲، ۱۳ بوده ااست.

منبع: معدن نیوز

عناوین برگزیده