تاریخ: ۰۲ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۱۲
بازدید: ۱۳۱۲
کد خبر: ۲۱۵۳۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اطلاعیه کنور از افزایش سرمایه

‌می‌متالز - شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور در اطلاعیه‌ای نتیجه بررسی‌های حسابرس و بازرس قانونی خود را اعلام کرد.

به گزارش می‌متالز، نتیجه این بررسی‌ها حکایت از آن داشت که افزایش سرمایه «کنور» از مبلغ ۲،۹۳۶ میلیارد و ۴۲۲ میلیون ریال به میزان ۵۱۶ درصد بالامانع است.

«کنور» این افزایش سرمایه را به منظور جبران مخارج سرمایه‌ای، مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های زیرمجموعه، خرید و تکمیل پروژه‌ها و دارایی‌های سرمایه‌ای اعلام کرده است. طبق گفته‌های این شرکت، طرح تولید گندله سنگ آهن با ظرفیت ۹۲۰ هزار تنی که در شرکت صبا امید غرب خاورمیانه در حال اجراست منظور پروژه‌های در دستور کار ذکر شده این گزارش است.

علاوه بر این، شرکت صنایع فولاد کردستان که زیرمجموعه «کنور» شناخته می‌شود برنامه افزایش سرمایه دارد؛ لذا شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبا نور قصد دارد پس از اجرای افزایش سرمایه خود به میزان ۷۰۰ میلیارد ریال در افزایش سرمایه شرکت صنایع فولاد کردستان مشارکت نماید.

سایر مصارف این افزایش سرمایه مربوط به پروژه‌ها و خرید‌های سرمایه‌ای شرکت اصلی است که طبق گزارش توجیهی حدود ۵،۴۱۵ میلیارد ریال در مرحله اول و ۵۰۰ میلیارد ریال در مرحله دوم افزایش سرمایه به آن اختصاص خواهد یافت. طبق برنامه اعلام شده توسط «کنور» حدود ۱۰ هزار میلیارد افزایش سرمایه مورد نظر در مرحله اول برای سال مالی۱۴۰۰ و ۵ هزار میلیارد تومان در مرحله دوم در سال مالی ۱۴۰۱ انجام خواهد شد.

«کنور» محل این افزایش سرمایه را تماماً مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی آن‌ها اعلام کرده است؛ لذا در صورتی که این افزایش سرمایه موافقت سازمان بورس و در ادامه مجمع عمومی فوق العاده را کسب کند، هر چه سریعتر عملیاتی خواهد شد.

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده