تاریخ: ۰۲ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۸
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۲۱۵۴۰۲
سرویس خبر : انرژی

قدیمی‌ترین پالایشگاه ایران مدرن می‌شود

‌می‌متالز - مدیرعامل پالایشگاه آبادان گفت که با اجرای طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان، قدیمی‌ترین پالایشگاه ایران که قدمتی بیش از ۱۰۰ سال دارد، مدرن می‌شود.

به گزارش می‌متالز، «علیرضا امین» در نشست خبری با اشاره به اینکه پالایشگاه آبادان به دلیل قدمت زیاد دارای فناوری قدیمی است، افزود: با کار‌هایی که در سال‌های گذشته انجام شد، در جهت بهبود شرایط زیست محیطی کار‌های بزرگی انجام گرفت.

وی به کاهش مصرف آب در این پالایشگاه اشاره کرد و گفت: همچنین گاز‌هایی که به فلر می‌رفت جمع آوری شد و به عنوان سوخت پالایشگاه مورد استفاده قرار گرفت.

امین ادامه‌داد: در فاز ۲ با در سرویس قرار گرفتن واحد‌های تولیدی، بخشی از واحد‌های قدیمی که مشکل زیست محیطی دارند از مدار خارج می‌شوند.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان با بیان اینکه اکنون سهم نفت‌کوره از فرآورده‌های تولیدی این پالایشگاه ۴۰ درصد است، اظهار داشت: با اجرای فاز ۲ سهم نفت کوره به ۲۵ درصد می‌رسد.

به گفته وی، در بخش نخست فاز ۲ پالایشگاه آبادان، گازوییل یورو تولید و این پالایشگاه به یک پالایشگاه مدرن تبدیل خواهد شد.

امین اضافه‌کرد: اکنون پیچیده‌ترین پالایشگاه نفت ایران، پالایشگاه شازند است که به دلیل داشتن واحد‌هایی سهم نفت کوره را به زیر ۱۰ درصد رسانده است و اکثر پالایشگاه‌ها به این سمت می‌روند.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان با اشاره به اینکه خوراک نفت خام از دارخوین، امیدیه و اهواز تامین می‌شود، گفت: عمده خوراک، نفت‌خام ترش و سنگین است و با به مدار آمدن فاز جدید نیز تغییر چندانی در ترکیب نفت خام ایجاد نخواهد شد.

 پالایشگاه آبادان به عنوان قدیمی‌ترین مجتمع پالایشگاهی کشور ۲۵ درصد سوخت ایران را تامین می‌کند.

پالایشگاه آبادان، بنزین استاندار یورو چهار کلان شهر‌های ایران را با تولید روزانه ۲ میلیون لیتر در روز و ظرفیت ۱۲ میلیون لیتر تامین می‌کند.

 

منبع: ایران پترونت

عناوین برگزیده