به گزارش میمتالز، مارگرت وستاگر، معاون اجرایی کمیسیون اروپا در بیانیهای گفت: ما نگران این موضوع هستیم که گوگل باعث شده باشد رقابت برای شرکتهای فعال در زمینه خدمات تبلیغات آنلاین دشوارتر شده باشد.
وستاگر در ادامه تاکید کرد که این شرکت آمریکایی "تقریباً در تمام سطوح زنجیره تامین برای تبلیغات نمایش آنلاین" حضور داشته است، چرا که اطلاعاتی را که برای تبلیغات هدفمند مورد استفاده قرار میگرفت، جمع آوری میکرد، فضای تبلیغاتی را میفروخت و همچنین به عنوان واسطه نیز در تبلیغات آنلاین فعالیت میکرد.
این کمیسیون در حال برنامه ریزی برای ارزیابی محدودیتهای اعمال شده توسط گوگل بر توانایی تبلیغ کنندگان، ناشران و سایر اشخاص ثالث در دسترسی به دادههای مربوط به هویت کاربر و رفتار کاربر است.
این تحقیقات به لیستی از تحقیقات و جریمههایی که طی سالهای اخیر در فضای نظارتی اتحادیه اروپا علیه گوگل رخ داده است، اضافه میشود. اوایل ماه جاری میلادی، ناظر رقابت فرانسه به دلیل سوءاستفاده از قدرت بازار خود در صنعت تبلیغات آنلاین، گوگل را ۲۲۰ میلیون یورو (۲۶۲ میلیون دلار) جریمه کرد.