تاریخ: ۰۵ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۳
بازدید: ۴۲۶
کد خبر: ۲۱۵۵۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون شعب بانک ملی ایران:

آموزش و پرورش نیرو‌های انسانی، عامل اصلی بهره وری و رشد بانک هاست

آموزش و پرورش نیرو‌های انسانی، عامل اصلی بهره وری و رشد بانک هاست
‌می‌متالز - عضو هیات عامل و معاون شعب بانک ملی ایران اظهار کرد: بانک‌ها باید افزون‌تر از آنکه به بودجه، هزینه و صنایع توجه نشان دهند، به تعلیم و تربیت انسان‌ها همت گمارند.

به گزارش می‌متالز، حسن مونسان در جلسه بررسی عملکرد و تبین اهداف سال ۱۴۰۰ اداره امور شعب استان خراسان جنوبی بانک که با حضور بیژن مقدم بیرانوند مدیر امور شعب منطقه دو کشور، محمد علی زرنگ رییس اداره امور شعب استان خراسان جنوبی، روسای حوزه، کارشناسان، بازرسان، روسای دوایر ستادی و روسای شعب تابعه این استان برگزار شد، با بیان اینکه بانک‌ها تنها با اتکاء بر تخصص و مهارت منابع انسانی خود می‌توانند وارد عرصه رقابت‌های محلی شوند، افزود: امروز برنامه ریزی‌های کوتاه مدت و بلندمدت بهبود عملکرد و توسعه پایدار با تمرکز بر نقاط ضعف و قابلیت‌های منابع انسانی فعلی و همچنین فرصت‌ها و محدودیت‌های موجود جهت جذب منابع انسانی شایسته صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: منابع انسانی هسته اصلی تمام نظام ها، فرآیند‌ها و رویه‌های درون سازمانی و برون سازمانی هستند. اندیشمندان مدیریت منابع انسانی بر این باورند که سازمان‌های پیشرو در هزاره جدید، تنها از طریق به کارگیری الگو‌های پیشرفته توسعه نیروی انسانی، یادگیری سازمانی و راهبرد‌های توسعه و بالندگی قابلیت‌های کارکنان، می‌توانند پاسخگوی نیاز‌های سازمان آن هم با سرعت و انعطاف بیشتری باشند.

عضو هیات عامل و معاون شعب ادامه داد: هر گاه بانک به افراد خود و شخصیت آن‌ها احترام و اعتبار بدهد، استعدا‌ها و توانایی‌های آن‌ها پرورش خواهد یافت؛ زیرا فقط به این واسطه است که می‌توان دل انسان‌ها را تسخیر کرد.

وی با تاکید بر اینکه رابطه مدیر با افراد در بانک باید مانند رابطه پدر با فرزند باشد همان طور که رفتار اعضای خانواده با یکدیگر عاطفی و صمیمانه است، اضافه کرد: روابط افراد و مدیران در بانک نیز باید چنین باشد. اشتیاق، بهترین انگیزه برای شروع هر کار است. در این حالت است که حس تعلق و تعهد و وفاداری کارکنان به بانک تحقق می‌یابد. یکی از راه‌های ایجاد انگیزه در بانک به منظور کارآمدی و اثربخشی بیشتر، تقویت روحیه کارکنان در بانک است.

همچنین بیژن مقدم بیرانوند مدیر امور شعب منطقه دو کشور بانک نیز با بیان اینکه نیروی انسانی آن چیزی است که به سازمان هویت می‌دهد و تفاوت در کار را ایجاد می‌کند، گفت: نیروی انسانی ارزشمندترین دارایی هر سازمان است.

وی افزود: عملکرد انسان در درون سازمان انعکاسی از دانش، مهارت و ارزش‌های اوست و به همین منظور شناخت عوامل مؤثر بر عملکرد کارکنان، یکی از اهداف بهسازی نیروی انسانی در بانک است که برای سنجش دانش، توانایی، انگیزش، رفتار شغلی و عملکردی کارکنان پایه ریزی می‌شود. همچنین نگرش، استعداد، تجربه، مهارت و توانایی منابع انسانی کارآمد، زیربنای موفقیت سازمان‌ها را می‌سازد.
محمد علی زرنگ رییس اداره امور شعب استان خراسان جنوبی هم ضمن مروری بر تاریخجه استان به ارایه گزارشی از وضعیت عملکرد این اداره امور پرداخت.

در پایان این نشست نیز پانل پرسش و پاسخ برگزار شد. عضو هیات عامل و معاون شعب بانک و مدیر امور شعب منطقه دو کشور همچنین از شعب مود و بلوار معلم بیرجند بازدید کردند.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده