به گزارش میمتالز، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به کارخانجات سیمان اجازه داده در صورت فروش سیمان فله به مصرف کننده نهایی تا ۱۲ درصد افزایش قیمت را بر روی محصولات خود اعمال کنند. برخی معتقدند با اجرای این سیاست دست واسطهها تا حدودی از بازار سیمان کوتاه میشود و این امر میتواند زمینه ساماندهی بازار را فراهم کند. علی جدی عضو کمیسیون صنایع و معادن در این رابطه میگوید: افزایش ۱۲ درصدی قیمت سیمان با بهانه حذف واسطه ها، چه سودی برای مصرف کننده نهایی دارد؛ این سیاست تفاوتی به حال مصرف کننده ایجاد نمیکند.
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر تولیدکننده به دنبال حمایت از مصرف کننده است باید زمینه حذف واسطهها و رساندن کالا به دست مصرف کننده را فراهم کند تا قیمتها کاهشی شود.
وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت محصولات تولیدی با بهانه حذف واسطهها منطقی نیست، اضافه کرد: همه میدانند که حذف واسطه و ارتباطات مستقیم بین تولیدکننده و مصرف کننده میتواند بر قیمت کالاها اثر مثبت داشته باشد این در حالی است که برخی تولیدکنندگان و مدیران حوزه تولید با ایجاد واسطه، به دنبال کسب سود و منفعت هستند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه با وجود تولید مازاد سیمان در برخی موارد شاهد کمبود این کالا در بازار هستیم، ادامه داد: باید تولیدکنندگان شرایطی فراهم کنند که سیمان بدون واسطه به دست مصرف کننده اصلی برسد با افزایش ۱۲ درصد قیمت سیمان با هدف حذف واسطه نه تنها دلالان از میان برداشته نمیشوند بلکه قیمت تمام شده این کالا افزایش مییابد.