تاریخ: ۰۵ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۰
بازدید: ۳۵۹
کد خبر: ۲۱۵۶۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش فولادبان از نوسانات بازار سرمایه - شنبه ۵ تیر

رشد بازار بورس در ابتدای هفته

‌می‌متالز - بازار سرمایه در اولین روز معاملاتی هفته روند رو به رشد آغاز شده در هفته گذشته را ادامه داد.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان، در بازار امروز نیز شاخص کل و شاخص هم وزن با رشد شروع به کار کردند و این روند را تا پایان معاملات ادامه دادند تا بازار بورس امروز هم با پایان سبز رنگ همراه باشد.

امروز، نماگر اصلی بورس ۲۰ هزار و ۷۲۸ واحد رشد کرد و به یک میلیون و ۲۳۳ هزار و ۷۸۳ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن، در انتهای معاملات، ۴ هزار و ۲۳ واحد افزایش داشت و رقم ۳۸۰ هزار و ۹۰۳ واحد را نشان داد.

شاخص فلزات اساسی و در نهایت با افزایش ۱۷ هزار و ۴۵۴ واحدی به رقم ۹۶۸ هزار و ۹۰۹ واحد رسید. اکثر نماد‌های این گروه رشد داشتند و نماد «وتوکا» با رشد نزدیک به ۵ درصدی بیشترین رشد را داشت.

امروز، در گروه محصولات کانی غیرفلزی اغلب نماد‌ها سبز رنگ بودند و نماد‌های «کفرا» و «کاذ» با رشد ۵ درصدی بیشترین افزایش را داشتند. گروه محصولات شیمیایی شاهد روند صعودی در بیشتر نماد‌های خود بود و فقط ۱۰ نماد با ریزش قیمت همراه بودند.

اکثر نماد‌های گروه خودرو و ساخت قطعات با رشد قیمت همراه بودند، اما نماد «ضخود» با ریزشی نزدیک به ۱۰ درصد بیشترین افت قیمت را داشت. در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری حدود نیمی از نماد‌ها روند منفی داشتند.

امروز نماد «اخابر» بیشترین رشد و نماد «پاسا» بیشترین ریزش را داشتند. نماد «شستا» بیشترین تاثیر در مثبت ماندن شاخص کل را داشت.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده