تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۱۷
بازدید: ۲۴۴
کد خبر: ۲۱۵۷۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۷ تیر / انس حهانی باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود؟

‌می‌متالز - رئیس اتحادیه طلا عقیده دارد اگر انس جهانی در بازار فردا تغییر زیادی نداشته باشد قیمت‌ها در همین مسیر ادامه می‌دهند.

به گزارش می‌متالز، در جریان بازار امروز انس جهانی به دلیل تعطیلی بازار‌های جهانی در نرخ ۱۷۸۱ دلار بدون تغییر ماند. قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۴۹ هزار تومان رسید. تغییرات قیمت در بازار طلا و سکه امروز در حدود یک تا دو درصد بود.

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز به ثابت بودن انس جهانی طلا به دلیل تعطیلی بازار‌ها اشاره کرد و توضیح داد: قیمت‌ها در بازار امروز با نوساناتی همراه بود و تغییرات یکی دو درصدی را ثبت کرد.

او در ادامه به ثبات در قیمت یورو و درهم اشاره کرد و نوسان در قیمت دلار امروز باعث ثبت نوسان قیمت در بازار طلا و سکه امروز شد.

محمدولی دو عامل نرخ ارز و انس جهانی را مهم‌ترین عوامل موثر در قیمت طلا و سکه دانست و درباره بازار فردا اینگونه توضیح داد که اگر انس جهانی با تغییرات زیادی بازار فردا را آغاز نکند و نوسان نرخ ارز زیاد نباشد قیمت‌ها در همین مسیر باقی می‌ماند. اگر نرخ ارز و انس جهانی تغییری را نداشته باشد قیمت‌ها تغییری پیدا نمی‌کند، اما اگر نرخ ارز و انس جهانی در بازار فردا با تغییراتی همراه باشد طبیعتا قیمت طلا و سکه تغییر خواهد کرد.

در سایت اتحادیه طلا قیمت طلا ۱۸ عیار یک میلیون و ۴۹ هزار تومان و قیمت مثقال طلا چهار میلیون و ۴۵۶ هزار تومان ثبت شد.

قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، طرح جدید ۱۰ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان اعلام شدو همچنین قیمت نیم سکه پنج میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و قیمت ربع سکه سه میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان ثبت شد.

دیشب در معاملات پشت خطی، قیمت سکه امامی از سطح حیاتی ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی عقب نشینی کرد. این عقب نشینی موجب شد که انتظارات افزایشی در بازار فلز گران بهای داخلی کم رنگ‌تر شود. به گفته تحلیل گران فنی در صورتی که سکه خود را بالای سطح ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حفظ می‌کرد، خریداران جدیدی وارد بازار می‌شدند. با این حال، افت قیمت در بازار دلار موجب شد که تمایل سکه بازان نیز برای خرید کاهش پیدا کند.

اهمیت دلار برای بازیگران بازار سکه
امروز بازار طلای جهانی تعطیل است. در چنین شرایطی، طبیعی بود که دیشب برای سکه بازان روند قیمت دلار اهمیت زیادی داشته باشد. برخی از سکه بازان عنوان می‌کردند در صورتی که اسکناس آمریکایی به بالای سطح ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی برگردد، سکه امامی نیز به بالای سطح ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی خواهد رفت. اگر قیمت دلار به زیر محدوده ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومانی برود، احتمال افت سکه حداقل تا محدوده ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان وجود خواهد داشت.

البته ارزش ذاتی قیمت سکه در محدوده‌های پایین‌تر و در حوالی ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار دارد. با این حال، با توجه به حباب یک یا دو درصدی بازار، دشوار است که سکه امامی بدون افت ارزش ذاتی به زیر محدوده ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی برود. سکه بازان باور دارند که حمایت بلندمدت فلز گران بهای داخلی محدوده ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی است و مقاومت میان مدت بازار در محدوده ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار دارد. تا سکه امامی از یکی از این دو نقطه خارج نشود، معامله گران بزرگ در موقعیت خرید و فروش قرار نخواهند گرفت. 

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده