تاریخ: ۰۷ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۵۲
بازدید: ۲۹۲
کد خبر: ۲۱۵۸۹۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مرگ هولناک یک کارگر در دستگاه سنگ شکن

‌می‌متالز - یک کارگر جوان بر اثر گرفتار شدن در زیرآواری از خاک در دستگاه سنگ شن معدن استخراج شن و ماسه در شیراز جان سپرد.

به گزارش می‌متالز، رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز ظهر دوشنبه ۷ تیرماه در خصوص این حادثه به خبرنگاران گفت: ساعت ۱۰ و ۱۰ صبح امروز و در پی اعلام حادثه گرفتار شدن کارگری در دستگاه سنگ شکن یک معدن استخراج شن و ماسه، بی درنگ آتش نشانان ایستگاه‌های ۷ و ۹ به همراه خودرو‌های پشتیبان به محل حادثه واقع در روستای کفترک اعزام شدند.

محمدهادی قانع افزود: به محض رسیدن به محل حادثه مشاهده شد که کارگری در حال انجام عملیات پاک سازی دستگاه سنگ شکن موجود در معدن بوده که ناگهان در زیرآوار مقداری زیادی از خاک و سنگ (به ارتفاع ۲ متر) گرفتار می‌شود.

او خاطرنشان کرد: آتش نشانان به محض حضور در محل حادثه به سرعت اطراف محل حادثه را با قرار دادن علائم هشدار دهنده و کشیدن نوار احتیاط ایمن سازی کردند و پس از قطع کردن برق دستگاه، تیم امدادی عملیات آوار برداری را انجام دادند.

قانع گفت: پس تلاش بی وقفه، نیرو‌های آتش نشانی با استفاده از تجهیزات ویژه نجات، توانستند به کارگر ۲۸ ساله، دسترسی پیدا کرده و پیکر وی را از زیر خاک و سنگ بیرون آورند.

او خاطرنشان کرد: عوامل اورژانس حاضر در محل بلافاصله مرد مصدوم را مورد معاینه قرار دادند که پس از انجام معاینات اولیه و تائید مرگ وی، اعلام کردند که این کارگر در همان لحظات اولیه وقوع حادثه جان خود از دست داده است.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز با اشاره به اینکه علت این حادثه در دست بررسی است، بیان کرد: رعایت اصول ایمنی قبل از انجام هر کاری ضروری است و تمام کارگران باید به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشند تا شاهد چنین حوادث تلخ و ناگواری نباشیم.

منبع: ایسنا

عناوین برگزیده