تاریخ: ۰۷ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۳۹
بازدید: ۲۶۱
کد خبر: ۲۱۵۹۶۸

محموله جدید تجهیزات استراتژیک بندری وارد چابهار شد

‌می‌متالز - مقام مسوول سازمان بنادر از ورود سومین بخش از تجهیزات استراتژیک شرکت سرمایه گذار هندی به بندر شهید بهشتی چابهار خبر داد

به گزارش می‌متالز، حسین شهدادی معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: کشتی حامل دو دستگاه جرثقیل ساحلی ۱۰۰ تنی از محل تعهدات قرارداد سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیون دلاری شرکت سرمایه گذار هندی، صبح یکشنبه ۶ تیرماه در بندر شهید بهشتی چابهار پهلو‌گرفت.

وی افزود: دو جرثقیل ساحلی از مدرن‌ترین و با کیفیت‌ترین تجهیزات بندری به شمار می‌روند و به این ترتیب ارزش تجهیزات وارداتی در ۳ مرحله جمعا به حدود ۲۴ میلیون دلار می‌رسد که تقریبا ۲۸ درصد از تعهدات هند در زمینه استقرار تجهیزات در این بندر محقق شد.

وی یادآور شد: پیش از این ۴ دستگاه جرثقیل ساحلی ۱۰۰ و ۱۴۰ تنی وارد بندر چابهار شده بود و با اضافه شدن این دو جرثقیل ظرفیت سالانه عملیات تخلیه و بارگیری در بندر شهید بهشتی به سطح بسیار مطلوبی رسیده است.

معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت نقش فرامنطقه‌ای بندر چابهار بیان کرد: این بندر با وجود تجهیزات بندری پیشرفته و کارآمد، اسکله‌های با آبخور ۱۶ متر و پسکرانه‌ی وسیع، آمادگی پذیرش انواع کشتی‌های اقیانوس پیما از تمامی خطوط کشتیرانی را دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده